Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Abdullah Nuri Dicle *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ariely, D., & Berns, G. S. (2010). Neuromarketing: The hope and hype of neuroimaging in business. Nature Reviews Neuroscience, 11(4), 284–292. https://doi.org/10.1038/nrn2795 Bishop, C. M. (2006). Pattern recognition and machine learning. New York, NY: Springer. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive neuroscience: The biology of the mind (5th ed.). W. W. Norton & Company. Goldstein, E. B. (2019). Sensation and perception (10th ed.). Cengage Learning. Güleç, M., & Koca, E. (2019). Tüketici davranışlarının nöropazarlama ile incelenmesi: Teorik bir çerçeve. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 41, 320–334. Hubert, M., & Kenning, P. (2008). A current overview of consumer neuroscience. Journal of Consumer Behaviour, 7(4–5), 272–292. https://doi.org/10.1002/cb.251 Kahneman, D. (2011). Thinking, fast and slow. New York: Farrar, Straus and Giroux. Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: Technology for humanity. Hoboken, NJ: Wiley. Küçükerdoğan, R. (2021). Duyusal pazarlama ve nöropazarlama. İstanbul: Beta Yayınları. LeDoux, J. (2015). Anxious: Using the brain to understand and treat fear and anxiety. New York: Viking. Lindstrom, M. (2008). Buyology: Truth and lies about why we buy. New York: Doubleday. Morin, C. (2011). Neuromarketing: The new science of consumer behavior. Society, 48(2), 131–135. https://doi.org/10.1007/s12115-010-9408-1 Odabaşı, Y. (2017). Tüketici davranışı (16. baskı). İstanbul: Mediacat Yayınları. Plassmann, H., Venkatraman, V., Huettel, S., & Yoon, C. (2015). Consumer neuroscience: Applications, challenges, and possible solutions. Journal of Marketing Research, 52(4), 427–435. https://doi.org/10.1509/jmr.14.0048 Ramsoy, T. Z. (2015). Introduction to neuromarketing and consumer neuroscience. Copenhagen: Neurons Inc. Schacter, D. L., Gilbert, D. T., & Wegner, D. M. (2017). Psychology (4th ed.). New York, NY: Worth Publishers. Smith, E. E., & Kosslyn, S. M. (2007). Cognitive psychology: Mind and brain. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall. Solomon, M. R. (2020). Consumer behavior: Buying, having, and being (13th ed.). Pearson. Yücel, C., & Çubuk, F. (2020). Nöropazarlama: Beyin, tüketici ve pazarlama ilişkisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Zaltman, G. (2003). How customers think: Essential insights into the mind of the market. Boston, MA: Harvard Business School Press.

Dersin İçeriği

Bu ders, insan beyninin pazarlama uyarılarını nasıl algıladığını, işlediğini ve örüntüler hâlinde anlamlandırdığını inceleyen disiplinlerarası bir yapıdadır. Psikoloji, bilişsel bilim, nörobilim ve pazarlama alanlarını birleştirerek duyusal algı, dikkat, bellek, duygu ve karar verme süreçlerinin tüketici davranışları üzerindeki etkisini açıklar. Öğrenciler, görsel ve duygusal örüntülerin marka algısı ve tutum oluşumundaki rolünü; fMRI, EEG gibi nöropazarlama yöntemleriyle beyin tepkilerinin nasıl ölçüldüğünü öğrenir. Ayrıca, dijital ortamda kullanıcı davranış örüntülerini analiz ederek etik sınırlar içinde etkili pazarlama stratejileri geliştirme becerisi kazanır.

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, tüketici davranışlarını anlamada örüntü tanıma (pattern recognition) süreçlerini psikoloji, bilişsel bilim ve nöropazarlama perspektifinden inceleyerek, pazarlama stratejilerinde bilinçli ve etik biçimde kullanılmasını öğretmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Derse Giriş ve Kavramsal Çerçeve
2 Tüketici Algısının Temelleri
3 Zihinsel Şemalar ve Karar Verme
4 Gestalt İlkeleri ve Görsel Tasarım Psikolojisi
5 Dikkat ve Algıda Seçicilik
6 Duygu, Bellek ve Marka İlişkisi
7 Örüntü Tanıma Sürecinde Beyin Yapıları
8 Karar Verme Süreçlerinde Hızlı ve Yavaş Sistemler
9 Ara Sınav
10 Sosyal Biliş ve Stereotipleme
11 Nöropazarlamada Örüntü Kullanımı
12 Risk, Belirsizlik ve Güven Örüntüleri
13 Dijital Davranışsal Örüntüler
14 Nöroetik ve Manipülasyon Tartışmaları
15 Vaka Analizi – Başarılı ve Başarısız Kampanyalar