Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ariely, D., & Berns, G. S. (2010). Neuromarketing: The hope and hype of neuroimaging in business. Nature Reviews Neuroscience, 11(4), 284–292. https://doi.org/10.1038/nrn2795
Bishop, C. M. (2006). Pattern recognition and machine learning. New York, NY: Springer.
Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive neuroscience: The biology of the mind (5th ed.). W. W. Norton & Company.
Goldstein, E. B. (2019). Sensation and perception (10th ed.). Cengage Learning.
Güleç, M., & Koca, E. (2019). Tüketici davranışlarının nöropazarlama ile incelenmesi: Teorik bir çerçeve. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 41, 320–334.
Hubert, M., & Kenning, P. (2008). A current overview of consumer neuroscience. Journal of Consumer Behaviour, 7(4–5), 272–292. https://doi.org/10.1002/cb.251
Kahneman, D. (2011). Thinking, fast and slow. New York: Farrar, Straus and Giroux.
Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: Technology for humanity. Hoboken, NJ: Wiley.
Küçükerdoğan, R. (2021). Duyusal pazarlama ve nöropazarlama. İstanbul: Beta Yayınları.
LeDoux, J. (2015). Anxious: Using the brain to understand and treat fear and anxiety. New York: Viking.
Lindstrom, M. (2008). Buyology: Truth and lies about why we buy. New York: Doubleday.
Morin, C. (2011). Neuromarketing: The new science of consumer behavior. Society, 48(2), 131–135. https://doi.org/10.1007/s12115-010-9408-1
Odabaşı, Y. (2017). Tüketici davranışı (16. baskı). İstanbul: Mediacat Yayınları.
Plassmann, H., Venkatraman, V., Huettel, S., & Yoon, C. (2015). Consumer neuroscience: Applications, challenges, and possible solutions. Journal of Marketing Research, 52(4), 427–435. https://doi.org/10.1509/jmr.14.0048
Ramsoy, T. Z. (2015). Introduction to neuromarketing and consumer neuroscience. Copenhagen: Neurons Inc.
Schacter, D. L., Gilbert, D. T., & Wegner, D. M. (2017). Psychology (4th ed.). New York, NY: Worth Publishers.
Smith, E. E., & Kosslyn, S. M. (2007). Cognitive psychology: Mind and brain. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.
Solomon, M. R. (2020). Consumer behavior: Buying, having, and being (13th ed.). Pearson.
Yücel, C., & Çubuk, F. (2020). Nöropazarlama: Beyin, tüketici ve pazarlama ilişkisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Zaltman, G. (2003). How customers think: Essential insights into the mind of the market. Boston, MA: Harvard Business School Press.
Dersin İçeriği
Bu ders, insan beyninin pazarlama uyarılarını nasıl algıladığını, işlediğini ve örüntüler hâlinde anlamlandırdığını inceleyen disiplinlerarası bir yapıdadır. Psikoloji, bilişsel bilim, nörobilim ve pazarlama alanlarını birleştirerek duyusal algı, dikkat, bellek, duygu ve karar verme süreçlerinin tüketici davranışları üzerindeki etkisini açıklar. Öğrenciler, görsel ve duygusal örüntülerin marka algısı ve tutum oluşumundaki rolünü; fMRI, EEG gibi nöropazarlama yöntemleriyle beyin tepkilerinin nasıl ölçüldüğünü öğrenir. Ayrıca, dijital ortamda kullanıcı davranış örüntülerini analiz ederek etik sınırlar içinde etkili pazarlama stratejileri geliştirme becerisi kazanır.