Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- Kılınç, Uğur (2022). 50 Maddede Korku Sineması, İstanbul: KaraKarga Yayınları.
- Dirlikyapan, Jale Özata (2018) Edebiyatta, Sinemada, Televizyonda Tür Kuramı. Ankara: Doğu Batı Yayınları.
- Büker Seçil ve Y. Gürhan Topçu (2019), Sinema: Tarih-Kuram-Eleştiri. İstanbul: İthaki Yayınları.
- Kristeva, Julia. Korkunun Güçleri: İğrençlik Üzerine Deneme. Çev., Nilgün Tutal. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2018.
-Tzioumakis, Yannis. Amerikan Bağımsız Sineması. Çev., Esra Özkan. İstanbul: Doruk Yayınları, 2015.
-Carroll, Noël. Korkunun Felsefesi veya Kalbin Paradoksları. Çev., Suzan Sarı. Ankara: Hece Yayınları, 2020.
-Petley, Julian. “Horror and Cencors”. A Companion to the Horror Film. Der., Harry M. Benshoff. Oxford: Wiley Blackwell, 2014.
- Cohen, Jeffrey Jerome. “Monster Theory (Seven Thesis)”. Monster Theory: Reading Culture. Der., Jeffrey Jerome Cohen. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1996: 3-21.
- Freud, Sigmund. Tekinsizlik Üzerine. Çev., Hakan Şahin. İstanbul: Laputa Kitap, 2019.
-Petley, Julian. “Horror and Cencors”. A Companion to the Horror Film. Der., Harry M. Benshoff. Oxford: Wiley Blackwell, 2014: 130-147.
- Creed, Barbara. The Monstrous Feminine: Film, Feminism, Psychoanalysis. New York: Routledge, 2007.
,i
-Wood, Robin (1979). “An Introduction to the American Horror Film”. Robin Wood ve Richard Lippe (Ed.), The American Nightmare: Essasys on the Horror Film. (7-29). Toronto: Festival of Festivals.
Hall, Stuart (2017). Temsil, Kültürel Temsiller ve Anlamlandırma Uygulamaları (Çev: İdil Dündar). İstanbul: Pinhan Yayıncılık.
Dersin İçeriği
Korku olgusunun doğal ve sanatsal bağlamda ayrımları vurgulanmaktadır. Korkunun sanatsal anlatı formlarındaki tezahürleri üzerinde durulmaktadır. Sinemada korkunun ilk örnekleri ve he teknolojik hem de film dili açısından korkunun türleşmesi irdelenmektedir. Korku anlatılarının en önemli unsurlarından biri olan canavar anlatıları üzerinde durularak, bu anlatıların temsil ettiği anlamlar felsefi, psikanalitik ve ideolojik boyutlarıyla ortaya çıkarılmaktadır. Korku sinemasının yazılı anlatı formlarıyla metinlerarası ilişkileri ve sinemada bu ilişkilerden ortaya çıkan alt türler incelenmektedir. Korku sinemasının endüstriyel ve anlatısal boyutu, güncel yaklaşımlardan biri olan canavar kuramı (monster theory) aracılığıyla kapsamlı bir şekilde ele alınmaktadır.
Dersin Amacı
Ana akım ve bağımsız sinema endüstrisinin yerleşik türlerinden biri olan korku sinemasını tarihsel, kuramsal ve eleştirel boyutlarıyla incelemek. Sinema endüstrisi içinde korku film üretiminin konumunu tanıtmak. Korku filmlerinde öne çıkan canavar anlatılarını metinler arası bağlamda irdeleyerek, bu anlatılara kuramsal açıklamalar getirerek korku sinemasının içkin yapısını ortaya çıkarmak.