Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gargiulo, (1985). Working with parents of exceptional children. USA.
Payne, J.S., (1981). Strategies for teaching the mentally retarded. USA.
Gundersen, S.K., (1986). Babies with Down Syndrome. USA.
Jones, N, Southgate, T., (1990). The management of special needs in ordinary schools. USA.
Myers, R., (1992). The Twelve Who Survive Strengthening Programmes of Early Childhood Development in the Third World. Routledge, London.
Tuzcuoğlu, N., (2004). Bir aile olmak. Morpa Yayınları, İstanbul.
Dersin İçeriği
Bu derste; özel eğitime gereksinim duyan çocuk sahibi ailelerin gereksinimlerinin belirlenmesi, uygun görüşme ortamlarının düzenlenmesi ve görüşme programlarının hazırlanması gibi konulara yer verilmektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere, aileyle ilgili temel kavramlar, yetersizliği olan çocuğun aile üzerindeki etkileri, ailelerin uyum süreci, ailelerin gereksinimleri ve karşılanma yolları, aile eğitiminin temel amaçları, ilke ve yöntemleri, davranışsal yaklaşıma dayalı aile eğitim programları planlayabilme ve uygulama konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.