| 1 |
Dersin tanıtılması, öğrenme güçlüğü kavramının açıklanması ve temel özelliklerin tartışılması. |
|
|
|
| 2 |
Öğrenme güçlüğü ile ilgili teorik yaklaşımlar ve tanı kriterlerinin ele alınması. |
|
|
|
| 3 |
Öğrenme güçlüğü olan çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal özelliklerinin incelenmesi ve örnek vakaların tartışılması. |
|
|
|
| 4 |
Erken müdahale kavramının tanıtılması ve öğrenme güçlüğünde erken tanı ve önlemenin önemi üzerine tartışma. |
|
|
|
| 5 |
Tarama ve değerlendirme araçlarının incelenmesi; okul öncesi ve erken ilkokul döneminde uygulanabilir yöntemlerin değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 6 |
Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının (BEP) hazırlanması ve erken müdahaleye yönelik hedeflerin belirlenmesi. |
|
|
|
| 7 |
Öğretim stratejileri ve uyarlamaların incelenmesi; öğrenme güçlüğü olan çocuklar için sınıf içi uygulama örneklerinin tartışılması. |
|
|
|
| 8 |
Bilişsel strateji öğretimi ve akademik becerileri geliştirmeye yönelik yöntemlerin ele alınması. |
|
|
|
| 9 |
Ara Sınav |
|
|
|
| 10 |
Fonolojik farkındalık, okuma ve yazma becerilerinin desteklenmesi; erken okuryazarlık müdahalelerinin tartışılması. |
|
|
|
| 11 |
Matematik ve problem çözme becerilerinin desteklenmesi; erken matematik müdahalelerine örnek uygulamaların değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 12 |
Sosyal-duygusal becerilerin desteklenmesi; öğrenme güçlüğü olan çocuklarda özgüven ve motivasyonun artırılmasına yönelik uygulamaların tartışılması. |
|
|
|
| 13 |
Aile katılımının erken müdahaleye etkisi; ebeveyn eğitimi ve evde uygulama örneklerinin değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 14 |
Çok disiplinli ekip çalışması; öğretmen, uzman ve aile iş birliğinin erken müdahaleye katkıları. |
|
|
|
| 15 |
Dönem boyunca öğrenilen erken müdahale stratejilerinin bütüncül olarak tartışılması ve vaka örnekleri üzerinden sentez yapılması. |
|
|
|