| 1 |
Dersin tanıtılması, aile eğitimi ve rehberliğinin temel kavramlarının açıklanması ve özel eğitimdeki önemi üzerine tartışma yapılması. |
|
|
|
| 2 |
Ailelerin özel gereksinimli çocuklara ilişkin bilgi ve destek ihtiyaçlarının değerlendirilmesi; aile odaklı hizmet yaklaşımının tanıtılması. |
|
|
|
| 3 |
Aile sistemleri kuramının ele alınması ve ailelerin dinamiklerinin özel gereksinimli çocuk bağlamında tartışılması. |
|
|
|
| 4 |
Ailelerin duygusal tepkilerinin (inkâr, öfke, suçluluk, kabullenme) değerlendirilmesi ve rehberlik stratejilerinin tartışılması. |
|
|
|
| 5 |
Aile rehberliğinde iletişim becerilerinin (etkin dinleme, empati, açık uçlu sorular) incelenmesi ve örnek uygulamaların değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 6 |
Aile eğitiminde bilgi sağlama süreçleri; özel eğitimde haklar, süreçler ve yasal çerçevenin açıklanması. |
|
|
|
| 7 |
Ailelerin güçlendirilmesi ve desteklenmesi; aile odaklı program örneklerinin tartışılması. |
|
|
|
| 8 |
Ailelerle birlikte hedef belirleme ve bireyselleştirilmiş aile eğitim planlarının hazırlanması uygulaması. |
|
|
|
| 9 |
Ara Sınav |
|
|
|
| 10 |
Kültürel ve sosyoekonomik faktörlerin aile eğitimi ve rehberliğine etkisi; farklı bağlamlarda ailelerin değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 11 |
Problem davranışları olan çocukların ailelerine yönelik rehberlik uygulamalarının tartışılması ve vaka analizlerinin yapılması. |
|
|
|
| 12 |
Ailelere ev ortamında uygulanabilecek öğretimsel ve davranışsal desteklerin planlanması ve örnek aile eğitim oturumlarının değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 13 |
Çok disiplinli ekip çalışmasında aile rehberliğinin rolü ve ekip–aile iletişim stratejilerinin tartışılması. |
|
|
|
| 14 |
Kriz durumlarında aile rehberliği; tanı sonrası süreçler, davranış krizleri ve okul geçişlerinde rehberlik yaklaşımlarının incelenmesi. |
|
|
|
| 15 |
Dönem boyunca geliştirilen aile eğitimi ve rehberlik becerilerinin bütüncül değerlendirilmesi ve örnek bir rehberlik sürecinin yapılandırılması. |
|
|
|