Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Murat Vural *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Batu, E., Sema ve Kırcaali-İftar G.(2005).Kaynaştırma. Ankara: Kök Yayıncılık. Güzel Özmen, R.(2005). Kaynaştırma Ortamlarında Öğretimsel Düzenlemeler. Ayşegül Ataman (Ed.), Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş içinde (s 71-103). Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Okuma Listesi: Tekinarslan, İ.; Sivrikaya, T.; Keskin, N.; Özlü, Ö.; Rasmussen, M. (2018).Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Ebeveynlerinin Gereksinimlerinin Belirlenmesi. İlköğretim Online, 2018; 17(1): s.82-101 Özokçu, O. (2018). Türk Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Tutumları ile Öz Yeterlilik İnançları Arasındaki İlişki.International Online Journal of Educational Sciences, 2018, 10 (3), 303-324 Uysal, Ayten. (1995). “Öğretmenlerin ve Okul Yöneticilerinin Zihin Engelli Çocukların Kaynaştırılmasında Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri,” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Vural, M.; Yıkmış, A. (2008). Kaynaştırma Sınıfı Öğretmenlerinin Öğretimin Uyarlanmasına İlişkin Yaptıkları Çalışmaların Belirlenmesi. , Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Özak, H.; Vural, M., Avcıoğlu, H. (2008). Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlerinin Gönderme Tanılama Yerleştirme İzleme Ve Değerlendirmeye İlişkin Görüş Ve Önerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.

Dersin İçeriği

Kapsayıcı Eğitim-kaynaştırma-normalleştirme-bütünleştirme, destek hizmet kavramları, kapsayıcı eğitim/kaynaştırmanın tarihsel gelişimi, kaynaştırmanın yasal dayanakları, kapsayıcı eğitim/kaynaştırma ekibinin sorumlulukları, sosyal kabul, farklı yetersizliğe sahip kaynaştırma öğrencilerine yönelik destek özel eğitim hizmetleri, öğretim ve değerlendirme süreçlerini uyarlama.

Dersin Amacı

Kapsayıcı Eğitim/Kaynaştırmanın tanımını, kapsayıcı eğitim/kaynaştırmayı başarıya ulaştıran etmenleri, kaynaştırma uygulamalarında işbirliği modellerini, farklı özel gereksinimi olan çocuklara yapılacak kaynaştırma düzenlemelerini, kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerini, öğretimsel uyarlamaları ve destek özel eğitim hizmetleri incelemek, karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirmek.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kaynaştırma/bütünleştirme Uygulaması: Tarihsel Gelişim
2 Kaynaştırma/bütünleştirme ve Felsefi Temelleri
3 Kaynaştırma/bütünleştirmenin Etkililiğini Etkileyen Faktörler
4 Kaynaştırma/bütünleştirmede Eğitim ve İşbirliği
5 Kaynaştırma/bütünleştirme ve Geçiş Süreçlerinin Planlanması
6 Kaynaştırma/bütünleştirmede Öğretmen, Aile ve Yöneticilerin Rolleri
7 Kaynaştırma/bütünleştirmede Eğitim ve Öğretim Süreçleri
8 Kaynaştırma/bütünleştirme ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
9 ARA SINAV
10 Farklı Öğretim Kademelerinde Kaynaştırma/bütünleştirme Uygulamaları
11 Kaynaştırma/bütünleştirmede Değerlendirme Süreci
12 Kaynaştırma/bütünleştirmede Değerlendirme Süreci
13 Yasal Düzenlemeler
14 Sosyal Kabulün Artırılması
15 Sosyal Kabulün Artırılması