Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Serpil Alptekin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aspiranti, K. B., Skinner, C.H., McCleary, D.F. & Cihak, D.F. (2011). Using taped problems and rewards to increase addition-fact fluency in a first-grade general education classroom. Behavior Analysis in Practice, 4(2), 25-33. doi:10.1007/BF03391781 Bliss, S.L., Skinner, C.H., McCallum, E., Saecker, L.B., Rowland-Bryant, E. & Brown, K.S. (2010). A comparison of taped problems with and without a brief posttreatment assessment on multiplication fluency. Journal of Behavioral Education, 19(2), 156-168. doi: 10.1007/s10864-010-9106-5 Burns, M. K., Codding, R. S., Boice, C. H., & Lukito, G. (2010). Meta-analysis of acquisition and fluency math interventions with instructional and frustration level skills: Evidence for a skill by treatment interaction. School Psychology Review, 39, 69–83. Cates, G. L., & Rhymer, K. N. (2003). Examining the relationship between mathematics anxiety and mathematics performance: An instructional hierarchy perspective. Journal of Behavioral Education, 12, 23 – 34. doi:1053-0819/03/0300-0023/0 Carnine, D. (1997). Instructional design in mathematics for students with learning disabilities. Journal of Learning Disablities, 30(2), 130-141. Carnine, D., Jitendra, A. & Silbert, J. (1997). A descriptive analysis of mathematics curricular materials from a pedagogical perspective. Remedial and Special Education, 18(2),66-81. Charlesworth, R. & Lind, K.K. (2010). Math and science for young children (6th ed.). Belmont, CA: Wadsworth Cengage. Gurganus, S.P. (2017). Math instruction for learning problems (2nd. ed). Newyork: Routledge. Gürsel, O. (2010). Matematik öğretimi. İ.H. Diken (Ed.), İlköğretimde kaynaştırma (Sf:444-477) içinde, Ankara: Pegem Akademi. Gürsel, O. (2000). Hata analizi yoluyla zihin özürlü öğrencilerin dört işlemde yaptıkları hataların sınıflandırılması. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 127, 143. Hudson, P. & Miller, S. (2006). Designing and implementing mathematics instruction for students with diverse learning needs. Boston: Pearson Education, Inc. . Gürsel, O. (2017). Özel gereksinimli öğrencilere matematik beceri ve kavramlarının öğretimini planlama ve uygulama. Ankara: Vize Yayıncılık. Kame’enui, E.J., Carnine,D.W., Dixon, R.C. Simmons, D.C. & Coyne, M.D. (2002). Effective teaching strategies that accommodate diverse learners (2nd ed). New Jersey: Merrill Prentice Hall. Mastropieri, M.A., & Scruggs, T.E. (2004). The inclusive classroom strategies for effective instruction (2nd ed.). Ohio: Merril Prenticwe Hall. Özyürek, M. (2009). Bilişsel ve devimsel davranışları öğretmeyi kazanma, İstanbul: Daktylos Yayıncılık Stein, M., Silbert, J. & Carnine, D. (1997). Desining effective mathematics instruction a direct instruction approach, 3th edition. New Jersey: Prentice Hall, Inc. Yıkmış, A. (2005). Etkileşime dayalı matematik öğretimi. Ankara: Kök yayıncılık

Dersin İçeriği

- Etkili öğretim için matematik derslerini planlama ilke ve basamakları . - Matematik becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler ve ölçme araçları geliştirme - Matematikte yer alan temel becerilere (erken dönem matematik becerileri, sayı kavramı, basamak değeri, dört işlem becerileri, akıcılık ve problem çözme) ilişkin kavramlar ve ilgili temel becerilere ilişkin araştırmaları inceleme ve gözden geçirme -Matematik öğretiminde kanıt temelli uygulamalar ve basamaklarına göre öğretim materyali hazırlama ve ilgili bilimsel çalışmaları inceleme ve gözden geçirme

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, etkili öğretim için matematik derslerini planlama, matematik becerilerinin değerlendirilmesi matematikte temel becerilerin (erken dönem matematik becerileri, sayı kavramı, basamak değeri, dört işlem becerileri, akıcılık ve problem çözme) öğretimi matematikte kullanılan kanıt temelli uygulamalar ve güncel yaklaşımlar konusunda bilgi ve beceri edinme, matematik performansı düşük öğrencilerle yapılan bilimsel çalışmaları inceleme Bu dersin sonunda öğrencilerin ulaşması beklenen başlıca amaçlar: 1. Etkili öğretim için matematik derslerini planlama ilke ve basamaklarını açıklar. 2Matematik becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar ve ölçme araçları geliştirir. tanımlar. 3. Matematikte yer alan temel becerilere (erken döenem matematik becerileri, sayı kavramı, basamak değeri, dört işlem becerileri, akıcılık ve problem çözme) ilişkin kavramları tanımlar ve ilgili temel becerilere ilişkin araştırmaları inceler ve gözden geçirme (review) yaparak rapor hazırlar. 4. Matematik öğretiminde kanıt temelli uygulamaları tanımlar, basamaklarına göre öğretim materyali hazırlar ve ilgili bilimsel çalışmaları inceler ve gözden geçirme (review) yaparak rapor hazırlar.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma, Dersin Amacı, İçeriği, Kaynaklar ve İşlenişin Tanıtımı
2 Matematik derslerini planlama ve matematik becerilerinin değerlendirilmesi
3 Matematik derslerini planlama ve matematik becerilerinin değerlendirilmesi
4 Sayı kavramının geliştirilmesi (Ödev 1)
5 Sayı kavramının geliştirilmesi (Ödev 1)
6 Dört işlem becerileri
7 Dört işlem becerileri
8 Sayı kavramının geliştirilmesi (Ödev 1 sunu)
9 VİZE
10 Problem çözme
11 Problem çözme
12 Matematik öğretimi (doğrudan öğretim)
13 Matematik öğretimi (Yanlışsız öğretim)
14 Matematik öğretimi (Yanlışsız öğretim)
15 Matematik öğretimi (ayrık denemelerle öğretim)