| 1 |
Sosyal beceri kavramının tanıtılması, özel gereksinimli öğrencilerde görülen sosyal beceri güçlüklerinin tartışılması ve ders kapsamının açıklanması. |
|
|
|
| 2 |
Sosyal becerilerin gelişimsel temellerinin incelenmesi ve sosyal etkileşimin erken dönem göstergelerinin değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 3 |
Sosyal biliş, zihin kuramı, duygusal anlayış ve yürütücü işlevler gibi sosyal becerileri etkileyen bilişsel süreçlerin tartışılması. |
|
|
|
| 4 |
Sosyal beceri değerlendirme araçlarının, gözlem temelli yaklaşımların ve performans değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi. |
|
|
|
| 5 |
Doğrudan öğretim, modelleme, rol oynama ve geri bildirim tekniklerinin sosyal beceri öğretiminde kullanımlarının tartışılması. |
|
|
|
| 6 |
Akran aracılı müdahalelerin incelenmesi ve akran destekli sosyal etkileşim programlarının örnek uygulamalarının değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 7 |
Sosyal öyküler, çizelgeler ve görsel destekler kullanılarak sosyal beceri öğretiminin nasıl yapılandırıldığının tartışılması. |
|
|
|
| 8 |
Video modellemenin, bilgisayar destekli öğretimin ve dijital sosyal beceri uygulamalarının incelenmesi. |
|
|
|
| 9 |
Ara Sınav |
|
|
|
| 10 |
Sosyal problem çözme becerilerinin öğretimine yönelik güncel yaklaşımların tartışılması. |
|
|
|
| 11 |
Duygusal düzenleme becerilerinin öğretimine yönelik stratejilerin incelenmesi ve uygulama örneklerinin analiz edilmesi. |
|
|
|
| 12 |
Doğal ortamlarda (okul, oyun alanı, toplum) sosyal becerilerin genellenmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulamaların tartışılması. |
|
|
|
| 13 |
Aile ve öğretmen iş birliğinin sosyal beceri müdahalelerine etkisinin değerlendirilmesi; ev-okul iletişim stratejilerinin incelenmesi. |
|
|
|
| 14 |
Sosyal beceri müdahalelerinde kültürel ve bireysel farklılıkların ele alınması; kapsayıcı ve duyarlı uygulamaların tartışılması. |
|
|
|
| 15 |
Dönem boyunca incelenen güncel yaklaşımların sentezlenmesi ve özel gereksinimli öğrenciler için sosyal beceri müdahale planının hazırlanması. |
|
|
|