| 1 |
Davranış analizi ve davranışın tanımı
Uygulamalı davranış analizinin temel ilkeleri
Problem davranış kavramı ve önemi |
NA |
NA |
|
| 2 |
İşlevsel davranışsal değerlendirmenin tanımı, amacı ve tarihsel gelişimi
İDD’nin özel eğitimdeki yeri ve yasal dayanakları |
Yoktur |
Yoktur |
|
| 3 |
Davranışların işlevleri: kaçma/kaçınma, dikkat/ilgi kazanma, nesne/etkinlik erişimi, duyusal uyarım
İşlevsel sınıflandırma örnekleri |
Yoktur |
Yoktur |
|
| 4 |
Davranış öncesi (A), davranış (B) ve davranış sonrası (C) analiz modeli
ABC kayıt teknikleri ve veri toplama formları |
Yoktur |
Yoktur |
|
| 5 |
Dolaylı değerlendirme yöntemleri:
Görüşmeler (örn. FAI, QABF)
Anket ve ölçek kullanımı
Sosyal geçerlik kavramı |
Yoktur |
Yoktur |
|
| 6 |
Doğrudan gözlem teknikleri
Olay kayıt, süre, sıklık, aralık kayıtları
Veri toplama güvenilirliği (IOA) |
Yoktur |
Yoktur |
|
| 7 |
şlevsel analiz (FA) türleri:
Tek koşullu analiz
Çok koşullu analiz
Geri çekilme ve kontrol koşulları |
Yoktur |
Yoktur |
|
| 8 |
Ara sınav / uygulamalı değerlendirme |
yoktur |
yoktur |
|
| 9 |
Toplanan verilerin analizi ve grafikle gösterimi
Hipotez oluşturma süreci |
Yoktur |
Yoktur |
|
| 10 |
Hipoteze dayalı davranış müdahale planı (Behavior Intervention Plan – BIP) geliştirme
Alternatif davranışların öğretimi (DRA, FCT vb.) |
yoktur |
yoktur |
|
| 11 |
Pozitif davranış destek (PBS) çerçevesinde FBA kullanımı
Önleyici stratejiler ve çevresel düzenlemeler |
Yoktur |
Yoktur |
|
| 12 |
Müdahale sürecinde etik ilkeler
Gizlilik, onam ve uygulama bütünlüğü |
Yoktur |
Yoktur |
|
| 13 |
Gerçek vaka örnekleri üzerinde FBA uygulamaları
Farklı yetersizlik gruplarında (OSB, ZY, DEHB) FBA örnekleri |
Yoktur |
Yoktur |
|
| 14 |
FBA raporu yazımı
Sonuçların paylaşımı, aile ve ekip iş birliği |
Yoktur |
Yoktur |
|
| 15 |
Genel değerlendirme ve proje sunumları |
Yoktur |
Yoktur |
|