| 1 |
Erken çocukluk döneminde oyunun gelişimsel öneminin tartışılması ve dersin kapsamının açıklanması. |
|
|
|
| 2 |
Söz öncesi iletişim kavramının tanıtılması ve tipik gelişimde ortaya çıkan erken iletişim davranışlarının incelenmesi. |
|
|
|
| 3 |
Ortak dikkat, taklit ve sosyal karşılıklılık gibi temel ön iletişim becerilerinin değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 4 |
Bebek işaretleri, jestler ve yüz ifadeleri gibi erken iletişim biçimlerinin incelenmesi ve örnek etkileşimlerin analiz edilmesi. |
|
|
|
| 5 |
Oyun türlerinin (sensory–motor oyun, işlevsel oyun, sembolik oyun) tartışılması ve her tür için gelişimsel göstergelerin değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 6 |
Oyun temelli değerlendirme yaklaşımlarının incelenmesi ve örnek oyun gözlemlerinin analiz edilmesi. |
|
|
|
| 7 |
Yetişkin–çocuk etkileşiminde doğal öğretim stratejilerinin (modelleme, genişletme, bekleme zamanı) tartışılması. |
|
|
|
| 8 |
Söz öncesi iletişim becerilerini desteklemeye yönelik yapılandırılmış ve yarı yapılandırılmış müdahalelerin incelenmesi. |
|
|
|
| 9 |
Ara Sınav |
|
|
|
| 10 |
Oyun temelli erken müdahale programlarının (DIR/Floortime, Hanen Programı vb.) tartışılması ve örnek uygulamaların değerlendirilmesi. |
|
|
|
| 11 |
Etkileşim başlatma, sürdürme ve sonlandırma becerilerinin öğretimine yönelik stratejilerin incelenmesi. |
|
|
|
| 12 |
Ailelerin oyun ve söz öncesi iletişim desteklerinde rolünün tartışılması; ebeveyn eğitim oturumlarının analiz edilmesi. |
|
|
|
| 13 |
Doğal ortam düzenlemeleri ile oyun ve iletişim fırsatlarının artırılmasına yönelik uygulamaların incelenmesi. |
|
|
|
| 14 |
Oyun ve söz öncesi iletişim becerilerinde gelişimi izleme, veri toplama ve değerlendirme yöntemlerinin tartışılması. |
|
|
|
| 15 |
Dönem boyunca öğrenilen tekniklerin bütünleştirilmesi ve oyun-temelli söz öncesi iletişim müdahale planının hazırlanması. |
|
|
|