Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Deniz Özcan Kara *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Tomlison, C. A.( 2015 ). Üstün Zekalı ve yetenekli öğrencilerin bulunduğu sınıflarda karma öğretim Maeda, B. (1994). Differentiated Primary Classroom.

Dersin İçeriği

Farklılaştırılmış eğitim nedir. Karma sınıflarda farklılaştırılmış eğitimin mantığı Farklılaştırmış sınıflarda öğretmenin rolü Farklılaştırmış sınıflarda öğrenme ortamı Farklılaştırmış sınıfları yönetme stratejileri farklılaştırılmış bir sınıfta değerlendirme

Dersin Amacı

Dersin temel amacı; Karma sınıflarda farklılaştırılmış eğitimin mantığını kavrayabilmek Mevcut programın içeriğini, sürecini ve ürünlerini farklılaştırabilmek Farklılaştırılmış bir sınıf ortamı yaratabilmek Farklılaştırılmış bir sınıfta değerlendirme yapabilmek

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Farklılaştırılmış eğitim nedir? Ne Değildir?
2 Karma Sınıflarda Farklılaştırılmış Eğitimin Mantığı
3 Farklılaştırılmış bir sınıfta öğretmenin rolü
4 Farklışatırılmış bir sınıfta öğrenme ortamı
5 Bazı farklılaştırılmış sınıflara bakış
6 Farklılaştırılmış bir sınıfı yönetme stratejileri
7 Dersler öğrenci hazırlık düzeylerine göre nasıl hazırlanır?
8 Dersleri öğrencilerin ilgi alanlarına göre planlama
9 Makale ve tez incelemeDerslerin öğrenme profiline göre planlanması
10 İçeriği farklılaştırma
11 Süreci farklılaştırma
12 Ürünlerin Farklılaştırılması
13 Makale ve tez inceleme
14 Makale ve tez inceleme
15 Değerlendirme