Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Kandel, E. R., Schwartz, J. H., Jessell, T. M., Siegelbaum, S. A., & Hudspeth, A. J. (2013).
2.Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2020).
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında her hafta sinirbilimin farklı bir alt alanına ait bir akademik makale öğrencilerle paylaşılır ve derse katılan öğrenciler tarafından önceden okunarak sınıf ortamında tartışılır. Makalelerin metodolojik yapısı, kullanılan teknikler, sonuçların değerlendirilmesi ve gelecekteki olası araştırma yönelimleri üzerinde durulur. Nörodejeneratif hastalıklar, duyusal sistemler, nörogörüntüleme, mikrobiyota-beyin ekseni gibi konulara odaklanılır. Öğrencilerin dönem sonunda kendi seçtikleri bir makaleyi sunmaları ve eleştirel olarak tartışmaları beklenir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin güncel sinirbilim literatürünü takip edebilme, bilimsel makaleleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilme ve bilimsel düşünme becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Ayrıca, tartışma becerilerini artırmak, literatür okuma alışkanlığı kazandırmak ve öğrencileri akademik yazım diline aşina hale getirmek hedeflenir.