Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Ali Uzun *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1 Açıkgöz, K.Ü. 2011. Aktif Öğrenme. Ankara: Seçkin Yayıncılık. 2 Büyüköztürk, Ş. (Ed). 2013. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. 3 Büyüköztürk, Ş. 2012. Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 4 Cohen, L. & Manion, L. 1992. Research Methods in Education. London: Routledge. 5 Karabağ, S. ve Şahin, S. (Ed). 2007. Kuram ve Uygulamada Coğrafya Eğitimi. Ankara: Gazi Kitabevi. 6 Tavşancıl, E. 2010. Tutumların Ölçülmesi ve Spss ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 7 Tümertekin, E. ve Özgüç, N. 2009. Beşeri Coğrafya, İnsan-Kültür-Mekân. İstanbul: Çantay Kitabevi. 8 Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. 2011. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.

Dersin İçeriği

Bu derste, coğrafyanın gelişimi, içeriği ve eğitimi, coğrafya eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri: çağdaş yaklaşımlar ve coğrafya eğitimi, aktif öğrenme stratejileri ve uygulamalar, coğrafya eğitiminde öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları, coğrafya eğitimi ve bilgi iletişim teknolojileri, coğrafya eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya eğitiminde bilimsel araştırma yöntemleri, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları, coğrafya eğitiminin önündeki engeller ve geleceği konuları ele alınmaktadır.

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında, coğrafyanın tarihsel süreçteki değişimi, metodolojisi, inceleme konuları, temel kavramları, dünya ölçeğinde coğrafya bilimi ve eğitimindeki değişimler, coğrafya eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri, coğrafya eğitiminde öğretim materyalleri, bilgi-iletişim teknolojileri ve coğrafya eğitimine etkileri, coğrafya eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya eğitiminde bilimsel araştırma yöntemleri, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları, coğrafya eğitiminin önündeki engeller ve coğrafya eğitiminin geleceği konularına ilişkin bilgi ve beceri kazandırılmasına odaklanılmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 coğrafyanın gelişimi, içeriği ve eğitimi, coğrafya eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri: çağdaş yaklaşımlar ve coğrafya eğitimi, aktif öğrenme stratejileri ve uygulamalar, coğrafya eğitiminde öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları, coğrafya eğitimi ve bilgi iletişim teknolojileri, coğrafya eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya eğitiminde bilimsel araştırma yöntemleri, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları, coğrafya eğitiminin önündeki engeller ve geleceği
2 coğrafyanın gelişimi, içeriği ve eğitimi, coğrafya eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri: çağdaş yaklaşımlar ve coğrafya eğitimi, aktif öğrenme stratejileri ve uygulamalar, coğrafya eğitiminde öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları, coğrafya eğitimi ve bilgi iletişim teknolojileri, coğrafya eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya eğitiminde bilimsel araştırma yöntemleri, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları, coğrafya eğitiminin önündeki engeller ve geleceği
3 coğrafyanın gelişimi, içeriği ve eğitimi, coğrafya eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri: çağdaş yaklaşımlar ve coğrafya eğitimi, aktif öğrenme stratejileri ve uygulamalar, coğrafya eğitiminde öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları, coğrafya eğitimi ve bilgi iletişim teknolojileri, coğrafya eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya eğitiminde bilimsel araştırma yöntemleri, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları, coğrafya eğitiminin önündeki engeller ve geleceği
4 coğrafyanın gelişimi, içeriği ve eğitimi, coğrafya eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri: çağdaş yaklaşımlar ve coğrafya eğitimi, aktif öğrenme stratejileri ve uygulamalar, coğrafya eğitiminde öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları, coğrafya eğitimi ve bilgi iletişim teknolojileri, coğrafya eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya eğitiminde bilimsel araştırma yöntemleri, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları, coğrafya eğitiminin önündeki engeller ve geleceği
5 coğrafyanın gelişimi, içeriği ve eğitimi, coğrafya eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri: çağdaş yaklaşımlar ve coğrafya eğitimi, aktif öğrenme stratejileri ve uygulamalar, coğrafya eğitiminde öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları, coğrafya eğitimi ve bilgi iletişim teknolojileri, coğrafya eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya eğitiminde bilimsel araştırma yöntemleri, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları, coğrafya eğitiminin önündeki engeller ve geleceği
6 coğrafyanın gelişimi, içeriği ve eğitimi, coğrafya eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri: çağdaş yaklaşımlar ve coğrafya eğitimi, aktif öğrenme stratejileri ve uygulamalar, coğrafya eğitiminde öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları, coğrafya eğitimi ve bilgi iletişim teknolojileri, coğrafya eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya eğitiminde bilimsel araştırma yöntemleri, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları, coğrafya eğitiminin önündeki engeller ve geleceği
7 coğrafyanın gelişimi, içeriği ve eğitimi, coğrafya eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri: çağdaş yaklaşımlar ve coğrafya eğitimi, aktif öğrenme stratejileri ve uygulamalar, coğrafya eğitiminde öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları, coğrafya eğitimi ve bilgi iletişim teknolojileri, coğrafya eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya eğitiminde bilimsel araştırma yöntemleri, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları, coğrafya eğitiminin önündeki engeller ve geleceği
8 coğrafyanın gelişimi, içeriği ve eğitimi, coğrafya eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri: çağdaş yaklaşımlar ve coğrafya eğitimi, aktif öğrenme stratejileri ve uygulamalar, coğrafya eğitiminde öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları, coğrafya eğitimi ve bilgi iletişim teknolojileri, coğrafya eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya eğitiminde bilimsel araştırma yöntemleri, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları, coğrafya eğitiminin önündeki engeller ve geleceği
9 coğrafyanın gelişimi, içeriği ve eğitimi, coğrafya eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri: çağdaş yaklaşımlar ve coğrafya eğitimi, aktif öğrenme stratejileri ve uygulamalar, coğrafya eğitiminde öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları, coğrafya eğitimi ve bilgi iletişim teknolojileri, coğrafya eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya eğitiminde bilimsel araştırma yöntemleri, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları, coğrafya eğitiminin önündeki engeller ve geleceği
10 coğrafyanın gelişimi, içeriği ve eğitimi, coğrafya eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri: çağdaş yaklaşımlar ve coğrafya eğitimi, aktif öğrenme stratejileri ve uygulamalar, coğrafya eğitiminde öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları, coğrafya eğitimi ve bilgi iletişim teknolojileri, coğrafya eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya eğitiminde bilimsel araştırma yöntemleri, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları, coğrafya eğitiminin önündeki engeller ve geleceği
11 coğrafyanın gelişimi, içeriği ve eğitimi, coğrafya eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri: çağdaş yaklaşımlar ve coğrafya eğitimi, aktif öğrenme stratejileri ve uygulamalar, coğrafya eğitiminde öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları, coğrafya eğitimi ve bilgi iletişim teknolojileri, coğrafya eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya eğitiminde bilimsel araştırma yöntemleri, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları, coğrafya eğitiminin önündeki engeller ve geleceği
12 coğrafyanın gelişimi, içeriği ve eğitimi, coğrafya eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri: çağdaş yaklaşımlar ve coğrafya eğitimi, aktif öğrenme stratejileri ve uygulamalar, coğrafya eğitiminde öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları, coğrafya eğitimi ve bilgi iletişim teknolojileri, coğrafya eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya eğitiminde bilimsel araştırma yöntemleri, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları, coğrafya eğitiminin önündeki engeller ve geleceği
13 coğrafyanın gelişimi, içeriği ve eğitimi, coğrafya eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri: çağdaş yaklaşımlar ve coğrafya eğitimi, aktif öğrenme stratejileri ve uygulamalar, coğrafya eğitiminde öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları, coğrafya eğitimi ve bilgi iletişim teknolojileri, coğrafya eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya eğitiminde bilimsel araştırma yöntemleri, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları, coğrafya eğitiminin önündeki engeller ve geleceği
14 coğrafyanın gelişimi, içeriği ve eğitimi, coğrafya eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri: çağdaş yaklaşımlar ve coğrafya eğitimi, aktif öğrenme stratejileri ve uygulamalar, coğrafya eğitiminde öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları, coğrafya eğitimi ve bilgi iletişim teknolojileri, coğrafya eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya eğitiminde bilimsel araştırma yöntemleri, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları, coğrafya eğitiminin önündeki engeller ve geleceği
15 coğrafyanın gelişimi, içeriği ve eğitimi, coğrafya eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri: çağdaş yaklaşımlar ve coğrafya eğitimi, aktif öğrenme stratejileri ve uygulamalar, coğrafya eğitiminde öğretim materyalleri ve öğrenme ortamları, coğrafya eğitimi ve bilgi iletişim teknolojileri, coğrafya eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya eğitiminde bilimsel araştırma yöntemleri, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları, coğrafya eğitiminin önündeki engeller ve geleceği