Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Hatice Kumcağız *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kaya, C., & Sarı, E. (2018). Rehabilitasyon Psikolojik Danışmanlığına Giriş: Türkiye Uygulamalarının Temelleri. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 8(51), 247-265. Parker, R.M. and Szymanski E.M. and Patterson J.B. (2004). Rehabilitation Counseling: Basics and Beyond 4th ed. Pro-Ed. Riggar, T.F. and Maki D.R. (2003). Handbook of Rehabilitation Counseling (Springer Series on Rehabilitation). Springer Publishing Company.

Dersin İçeriği

Rehabilitasyon Psikolojik Danışmanlığı hakkında teorik bilgilerle araştırma raporu hazırlamak.

Dersin Amacı

Rehabilitasyon Psikolojik Danışmanlığı hakkında teorik bilgi sahibi olmak, bilimsel formata uygun araştırma yapmak, proje hazırlamak, rapor yazmak ve sunmak

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Rehabilitasyon kavramı, türleri ve temel ilkeler
2 Rehabilitasyon psikolojik danışmanlığının tarihsel gelişimi
3 Tıbbi, mesleki, sosyal ve psikolojik rehabilitasyon süreçleri
4 Engellilik modelleri: tıbbi model, sosyal model, bütüncül yaklaşım
5 Engelli bireylerin yaşam doyumu, benlik saygısı ve psikolojik uyum süreçleri
6 Rehabilitasyon sürecinde psikolojik danışmanın rolleri ve etik ilkeleri
7 Aileyle ve disiplinlerarası ekiplerle iş birliği
8 Ara sınav
9 Engelli bireylerde kariyer gelişimi ve mesleki danışmanlık
10 Rehabilitasyon merkezlerinde danışma süreci ve vaka örnekleri
11 Toplum temelli rehabilitasyon (TTR) yaklaşımı
12 Psikolojik danışmada güçlendirme (empowerment) ve savunuculuk (advocacy)
13 Rehabilitasyon danışmanlığında kültürel duyarlılık
14 Türkiye’de rehabilitasyon hizmetlerinin yapısı ve mevzuat
15 Vaka analizi, grup çalışmaları ve rol yapma uygulamaları