Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Anlatım (konu temelli teorik sunumlar)
Tartışma (çevresel sorunlar ve etik yaklaşımlar üzerine)
Beyin fırtınası (disiplinlerarası çözüm üretme süreçleri)
Vaka analizi (güncel çevresel olaylar üzerinden)
Kavram haritası oluşturma (anahtar kavramlar arası ilişki kurma)
Grup çalışmaları ve proje geliştirme
Öğrenci sunumları ve geri bildirim oturumları
Örnek ders planı ve etkinlik tasarımı uygulamaları
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında, küresel çevre sorunları (iklim değişikliği, biyoçeşitlilik kaybı, kirlilik türleri, ormansızlaşma, atık yönetimi vb.) disiplinlerarası bir bakış açısıyla ele alınmakta; bu sorunların ilköğretim öğretim programlarındaki yeri incelenmektedir. Ders süresince Türkiye’de uygulanan fen, sosyal bilgiler ve hayat bilgisi ders programları analiz edilerek, çevre temalarının nasıl işlendiği değerlendirilir. Sürdürülebilir kalkınma hedefleri, çevre okuryazarlığı, sistem düşünme becerisi gibi kavramlar üzerinde durularak öğrencilere ekolojik farkındalık ve pedagojik uygulamalar geliştirme yetkinliği kazandırılması hedeflenir. Ayrıca öğrencilere, çevre sorunlarını sınıf düzeyine uygun şekilde öğretmeye yönelik örnek ders planı ve etkinlik tasarlama becerisi kazandırılır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ilköğretim düzeyindeki öğretim programlarında yer alan küresel çevre sorunlarını (iklim değişikliği, biyoçeşitlilik kaybı, su ve hava kirliliği, ormansızlaşma, atık yönetimi vb.) disiplinlerarası bir bakış açısıyla incelemek; bu konuların öğretim programlarında nasıl işlendiğini analiz etmek ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmektir. Ders kapsamında, öğrencilerin çevre okuryazarlığı, sürdürülebilirlik eğitimi ve sistem düşünme becerileri geliştirmesi hedeflenmektedir.