Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Dilek Çelikler *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

[1] Abbott, J. & Ryan, T. (1999). Constructing Knowledge, Reconstructing Schooling. Leadership, November. [2]Abruscato, J. (2000). Teaching children science. Allyn and Bacon.Coorp. [3]Cranton, P. (1994). Understanding and promoting transformative learning: a guide for educators of adults. Jossey-Bass Higher and Adult Education Series. San Francisco: Jossey-Bass, 350 Sansome Street. [4]Genç, Ş. & Senemoğlu, N. (2001). Handbook in Active Teaching -Learning Strategies Preschool Education. Ankara; Ministry of National Education [5]Mezirow, Jack: (1991).Transformative dimensions of adult learning. San Francisco: Jossey-Bass, 350 Sansome Street, CA 94104-1310 [6]Senemoğlu, N. (2001). Handbook in Active Teaching -Learning Strategies. The Product of Learning and Instruction. Ankara: Ministry of National Education [7]Senemoğlu, N., Gömleksiz, M., & Üstündağ T. (2001). Handbook in Active Teaching -Learning Strategies. Occurring of Learning, Teaching Model Strategies and Techniques. Ankara: Ministry of National Education. [8]Skamp, K. (2001). Teaching Primary Science Contructively. Thomson. [9]Tuomi-Gröhn T., & Engeström, Y. (2003). Between School and Work:New Perspectives on Transfer and Boundary-crossing. Amsterdam: Pergamon, Emerald Group Publishing.

Dersin İçeriği

Eğitim ve öğretimde hazır bulunuşluk, öğrenmede hazır bulunuşluğun önemi, sosyal hazır bulunuşluk, bilişsel hazır bulunuşluk, eğitsel hazır bulunuşluk, ünite bazında hazır bulunuşluk, ünitelerin ilişkilendirilmesi, ön öğrenmeler ve algılama, ket vurma (ileriye ket vurma, geriye ket vurma), bilgi transferi (Yakına transfer, uzağa transfer, olumlu transfer ve olumsuz transfer), üniteler arası bilgi transferi ile hazır bulunuşluğun desteklenmesi ve mevcut bilgilerin kullanımının sağlanması.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin üniteleri işlerken mevcut bilgilerinin farkında olmalarını sağlamak ve konuyla ilgili yan alan bilgilerinin transferi ile üniteler arası ilişkilerin kurulmasını ve kullanılmasını öğretmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Öğrenmede Hazır Bulunuşluğun Önemi
2 Bilişsel Hazırbulunuşluk
3 Eğitsel Hazırbulunuşluk
4 Sosyal Hazırbulunuşluk
5 - Ünite Bazlı Hazırbulunuşluk: Kuramsal Bir Çerçeve
6 Hazırbulunuşluk yapılandırması yoluyla üniteler arası kavramsal bağların kurulması
7 Ön Öğrenmeler ve Algılama Süreci Arasındaki Bağlantı
8 Ket Vurma (İleriye ve Geriye) ve Öğrenmeye Etkileri
9 Bilgi Transferinin Öğrenme Sürecine Yansımaları: Olumlu ve Olumsuz Transferin Rolü
10 Bilgi Transferinin Kapsamı: Yakına Transfer ve Uzağa Transfer
11 Hazırbulunuşluk Süreçlerinin Desteklenmesinde Üniteler Arası Bilgi Etkileşimi
12 Hazırbulunuşluk Süreçlerinin Desteklenmesinde Üniteler Arası Bilgi Etkileşimi
13 Öğretim Sürecinin Hazırbulunuşluk ve Bilgi Transferi Temelli Yapılandırılması
14 Öğretim Sürecinin Hazırbulunuşluk ve Bilgi Transferi Temelli Yapılandırılması
15 Hazırbulunuşluk ve Bilgi Transferi Bileşenlerinin Ölçme-Değerlendirme Süreçlerine Entegrasyonu