Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tanrıöğen, A. (2006). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
Atalay, N. (2004). İlköğretim Okullarında Sosyal Bilgiler Öğretimi Ders Notları, Trabzon.
Erdem, M. (2008). Sosyal Bilgiler Öğretimi. İstanbul: Alkım Yayınevi.
Tay, B. (2020). Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları.
Karapınar, Y. (2020). Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları.
Beşir Demir, S. ve Akgin, H. (2020). Hikayelerle Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları.
Şimşek, A. ve Kaymakçı, S. (2019). Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları.
Öztürk, C., Deveci, E. H., Yiğit, Ö., ve Karaduman, H. (2019). Farklı Ülkelerin Sosyal Bilgiler Öğretim Programları. Ankara: Pegem Akademi.
Dersin İçeriği
Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler Sosyal Bilgilerde okuryazarlık Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar Sosyal Bilgiler alanının ilkokul programındaki yeri ve tarihçesi Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi Sosyal bilgiler öğretimi yaklaşımları Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimi Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar Ölçme değerlendirme teknikleri Alternatif değerlendirme teknikleri
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilerin, Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri, Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler, Sosyal Bilgilerde okuryazarlık, Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar, Sosyal Bilgiler alanının ilköğretimdeki yeri ve tarihçesi, Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi (kazanım, beceri, tema, v.b.), Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar, Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimi, Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar yapması amaçlanmaktadır.