Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
BIYIKLI E. N., GÜLEN A. L., (2018). Hayal Gücü ve Yaratıcılık Kavramlarının Tasarım Sürecine Etkisi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, cilt 7, sayı 50, 1274-1275<br /><br />FLORENSKI, P. (2001),Tersten Perspektif, Sunuş: Zeynep Sayın, Çev: Yeşim Türkel, Metis Yayıncılık, İstanbul<br /><br />FOSTER, J. (2015). Fikir Nasıl Bulunur. İstanbul: MediaCat Kitapları.<br /><br />GENÇ, A. & Sipahioğlu, A. (1990), Görsel Algılama/Sanatta Yaratıcı Süreç, İzmir, 5.<br /><br />GENÇ, A. (2003), Algı Sistemleri ve Görüntü Estetiği, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, Sayı:3,Erzurum<br /><br />GOMBRICH, E.H. (1992), Sanat ve Yanılsama, Çev: Ahmet Cemal, İstanbul: Remzi Kitapevi<br /><br />HESKETT, J. (2013). Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları<br /><br />JUDKİNS, R. (2017). Yaratıcı Düşünme. İstanbul: Pegasus Yayınları.<br /><br />KARABULUT Burak. (2021).’Yapay Zeka Bağlamında Yaratıcılık Ve Görsel Tasarımın Geleceği’ Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi: Temmuz/July(2021) - Cilt/Volume:20 - Sayı/Issue:79https:// dergipark.org.tr/tr/download/ article-file/1460732<br /><br />MALCOLM B. (2002). Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ankara: Ütopya Yayınları.<br /><br />MAY, R. (2008). Yaratma Cesareti, çev. Alper Oysal, İstanbul: Metis Yayınları.<br /><br />MOZOTA, B. B. D. (2006). Tasarım Yönetimi, çev. Sibel Kaçamak, İkinci Baskı, İstanbul: MediaCat Yayınları.<br /><br />SAN, İ. (2008). Sanat ve Eğitim. Ankara: Ütopya Yayınları.<br /><br />ÖZAŞKIN, G. A., BACANAK, A. (2016). Eğitimde Yaratıcılık Çalışmaları: Neler Biliyoruz? Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(25), 212-226.<br /><br />ÖZOL, A.( 2012), Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, İstanbul: Pastel Yayın- <br />cılık<br /><br />PİRİM, H. (2006). “Yapay Zeka”, Journal of Yaşar University, 1(1), s.81-93.<br /><br />YEĞNİDEMİR Bürde.(2018). Görsel Algının Sanatsal Yaratıcılık ve Tasarım Duyarlılığı ile Olan İlişkisinin İncelenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sanat Ve Tasarım Anasanat Dalı <br />Yüksek Lisans Tezi
Dersin Amacı
Dersin Amacı: Görsel yetiye sahip olmadan, yaratıcı düşünme ve eyleme hiçbir alanda ulaşılamaz. Gözleme, görüp-bilme,özümseme, görsel düşünme, uygulamalı deneyimlerle yaratıcı kişiliği örgütleme, Estetik nesne’yi oluşturan öğe ve ilkeleri kavrama, anlama ve yapmayla sağlanır Bu ilkelerden hareketle; öğrencinin görsel yolla kendini tanıması ve ifade etmesi yollarını keşfetmesi, görsel algı sürecindeki ve algısal bilginin görünür hale getirilmesindeki yaratıcılığının disipline edilmesi ve yetkinleştirilmesi.