Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ABACI Z.(2023) Resim Sanatı Ve Müzikte Eşzamanlılık Kavramı: Cezanne, Pıcasso Ve Stravınsky Balkan Müzik ve Sanat Dergisi Ekim 2023 Cilt 5 Sayı 2 (59-75) 59 DOI: 10.47956/bmsd.1354975<br /><br /><br />CANCAN Derya Aysun( 2020) Wassıly Kandınsky Eserlerinde Müzik Etkileşimi Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 7, Sayı: 49, Aralık 2020, s. 505-514 ISSN: 2149-0821 Doi Number:http://dx.doi. org/10.29228/SOBIDER. 48141<br /><br /><br />İPŞİROĞLU, N. (2006). Resimde Müziğin Etkisi, Remzi Kitapevi, İstanbul.<br /><br />İPŞİROĞLU, N. (1998). Sanattan Güncel Yaşama, Pan Yayıncılık, İstanbul.<br /><br />,JEWANSKI, J. (2012), Colour and music, Grove Music, 1-11, http://www.musictheory21.com/jae-sung/syllabus/graduate/rameau-studies/2002 1/documents/color-and-music.pdf, (11.10.2012).<br /><br /> <br />KANDİNSKY, W. (2001). Sanatta Ruhsallık Üzerine, (çev.), Gülin Ekinci, Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul.<br /><br /><br />KLINE, K. (t.y.). Rhythm and Color in Art as Influenced by Jazz, file:///C:/Users/user/ Downloads/ Truman_Kline.pdf, (11.10.2012).<br /><br /><br /><br />KORKMAZ, Y. (2007). Görsel ve işitsel sanatlar arasında ritm kavramının etkileşiminin 6.7.8. sınıflarda resim-iş eğitimi dersine katkısı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.<br /><br />M. AYÇA Onal ( 2018 )Müzik Ve Resim İlişkisi: Resim Sanatında Müziğin Yeniden üretimine İlişkin Örnekler İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi DOI: 10.16950/iujad.468576 <br /><br /><br /><br />MİLLEİ, S. (2002). Visible Deeds of Music, Yale University Press, İstanbul<br /><br /><br /><br />ÖZDEMİR Asuman, İZ BÖLÜKOĞLU Hülya, ŞENTÜRK Nezihe(2015).Temel Sanat Eğitiminde Disiplinlerarası Yaklaşıma Dayalı (Müzik Destekli) Uygulamanın Öğrenci Tutum Düzeyine Etkisi (*)EKEV AKADEMİ DERGİSİ Yıl: 19 Sayı: 63 (Yaz 2015)<br /><br />
TURHAL, S. (2005). İlköğretim II. kademe altıncı sınıf resim dersi öğrencilerinin yaratıcılığının gelişmesinde müzik dinletisinin resme etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya<br /><br />
UYSAL Hüseyin( 2021) “Gauguin’in Resimlerindeki Renk Orkestrasyonu”. ulakbilge, 61 (2021 Haziran): s. 865–880. doi: 10.7816/ulakbilge-09-61-05 <br /><br />
UYSAL Hüseyin( 2021) Henri Matisse’ in “Dans” ve “Müzik” Resimlerindeki Müziksel Öğelerin İncelenmesi January 2021Journal of Turkish Studies Volume 16 Issue 4(Volume 16 Issue 4):1335-1350 DOI:10.7827/TurkishStudies.52000<br />
Dersin İçeriği
Dersin İçeriği:Modern süreci oluşturan sanatçıların etkilendikleri ve üretken oldukları kaynakların araştırılıp incelenmesi. “Dizisellik” kavramını resimlerinde uygulayan sanatçıların yapıtlarında kullandıkları teknik ve yöntemin nasıl uygulanmaya çalışıldığının araştırılması .Günümüz sanat teorileri ve yaklaşımları ile birlikte karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Dersin Amacı
Dersin Amacı:Modern sanat 20.yüzyılın başlarında yapılan radikal değişimler, modern resim için tamamen yeni yaklaşımların kapısını açtı. Avusturyalı besteci Arnold Schoenberg'in icat ettiği on iki ton besteleme tekniği, 20. yüzyıldaki bu yeni yaklaşımların en etkilisi oldu.Teknoloji çağında Sanatcılara eserlerinde renkleri organize etmenin yeni yollarını sunan bu sistemde, geleneksel tonal yapı terk edilerek resimde matematiksel kurgunun zeminini hazırlamıştır.Özellikle İsviçreli grafiker ve sanatcı Richard Paul lohse’nin 1940 sonlarında İtalyan Mimar Padovanın “Golden Number” sistemini uygulayan “Concrete Art (Beton Sanatı)” benimsemesinden kısa bir süre sonra. Sanatcının eserlerinde uygulamış olduğu “dizisellik” kavramıyla 20.yüzyılda sistematik-yapıcı sanatın kurucularından birisi olmuştur. Modern sanat içerisinde yaşanan bu ara sürecin çok iyi bir şekilde özümsenmesi gerekmektedir