Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör.Mehmet Soylu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 2, Dönem: 4
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Adobe Flash CS3 Professional Yetkili Eğitim Kılavuzu Medyasoft Yayınları / Bilgisayar Kitapları Dizisi,Flash CS5 & Action Script3 Kodlap Yayıncılık Uğur Gelişken

Dersin İçeriği

Grafikte Temel Tasarım Elemanları. Grafik Tasarımın Uygulama Alanları. Canlandırmaya giriş. Canlandırma ile etkileşim oluşturma. Canlandırma ile programlama. Canlandırma programının dış bağlantıları.

Dersin Amacı

Eğitim konularını etkileşimli projelere yansıtabilmek ve animasyonlarını hazırlayabilmek.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin tanıtılması ve İletişim ve Grafik İletişim http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Animasyon%20Temelleri
2 Grafik Tasarım http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Etkile%C5%9Fimli%20An
3 Grafik Tasarımının Tarihçesi http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Geli%C5%9Fmi%C5%9F%20
4 Grafikte Temel Tasarım Elemanları http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/G%C3%B6r%C3%BCnt%C3%B
5 Grafik Tasarımın Uygulama Alanları http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Resimlerle%20Web%20Ar
6 Grafik Simgeler http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Web%20Ortam%C4%B1%20%
7 Canlandırmaya giriş http://sibelsomyurek.com/grafik_ve_animasyon/dokumanlar/animasyonduzenleme1.pdf
8 Canlandırma ile etkileşim oluşturma http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Bilgisayarda%20Foto%C4%9F
9 Canlandırma ile programlama http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Etkili%20%C4%B0leti%C5%9F
10 Ara sınav
11 Canlandırma programının dış bağlantıları http://www.flashdersleri.com/html_dosyalar/flash_cs3.pdf
12 Eğitimde Canlandırma Uygulamaları https://www.aliosmangokcan.com/index.php/bilgisayar-ders-notu/23-grafik-ve-anima
13 Eğitimde Canlandırma Uygulamaları http://www.bilisimdiyari.com/flash-notlari-ve-uygulama-sayfalari-pdf/
14 Eğitimde Canlandırma Uygulamaları https://helpx.adobe.com/tr/pdf/flash_reference.pdf

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
39 Rapor Sunma 1 50 1
40 Proje Hazırlama 1 50 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
5 Derse Katılım 14 4 56
6 Uygulama/Pratik 5 5 25
22 Proje Hazırlama 1 30 30
23 Proje Sunma 1 1 1
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1401636 Bilgisayar grafik tasarımının temelleri kavrar.
2 1414021 Temel tasarım öğelerini tanır.
3 1382202 Tasarımın uygulama alanları hakkında temel bilgi sahibi olur ve uygulama yapar.
4 1393036 Eğitsel grafikler tasarlar.
5 1407519 En üst düzey grafik tasarım programını kullanarak tasarım yapar.
6 1408141 Animasyonun temellerini kavrar.
7 1374884 Programı eğitim amaçlı kullanan animasyonlar oluşturur.
8 1395316 animasyonları kodlarlar.
9 1382455 programlarla birlikte animasyon hazırlar.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 70978 Teknolojideki yenilikleri eğitim ortamlarına nasıl adapte edeceğini bilir.
2 70979 Öğretimi analiz eder, tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
3 70971 Var olan kaynaklardan en iyi şekilde nasıl faydalanacağını bilir.
4 70977 Öğretim materyalleri geliştirir.
5 70972 Teknolojik açıdan zengin ortamlar kadar sadece kara tahtanın olduğu ortamlarda da çalışmayı öğrenir.
6 70973 Profesyonel öğretme, iletişim ve iş birliği becerileri gösterir.
7 70976 Eğitsel yazılımlar, oyunlar, vb. tasarlar ve geliştirir.
8 70975 Öğretim materyallerindeki iyi ve kötü tasarımı ayırt eder.
9 70974 Var olan bilgileri uygun yerlere yerleştirerek, yöneterek ve kullanarak öğretim problemlerini çözebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 4 2 3 5 1 1 5 3 2
2 4 2 3 5 1 1 5 3 2
3 4 2 3 5 1 1 5 3 2
4 4 2 3 5 1 1 5 3 2
5 4 2 3 5 1 1 5 3 2
6 4 2 3 5 1 1 5 3 2
7 4 2 3 5 1 1 5 3 2
8 4 2 3 5 1 1 5 3 2
9 4 2 3 5 1 1 5 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr