Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 4, Dönem: 7
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

http://scratch.mit.edu http://learnscratch.org

Dersin İçeriği

Erişkinlere programlama öğretimi genellikle algoritma ve sayı sistemleri ile başlayıp, kod yazımı ile devam eder. Ancak ilköğretim öğrencilerinin (4-8. sınıflar) bu şekilde programlamayı öğrenmesi beklenemez. Bunun yerine, programlamanın mantığını kavratmak için görsel bir programlama aracı kullanılmalıdır. Bu derste web temelli robot programlama ve masaüstü yazılımları kullanarak çocuklara programlamanın mantığını nasıl kavratacağımızı gösterilecektir.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, görsel bir programlama aracı kullanarak çocuklara (ilköğretim 4-8. sınıflar) programlamanın nasıl öğretileceğini öğretmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Programlama nedir? Programa dilleri ve programlama dili seçimi. Çocuklara uygun programlama yazılımı seçimi
2 Scratch'ın indirilmesi ve kurulması. Scratch'da kahramanı hareket ettirme. Kahramanın yönünü ve kostümünü değiştirme. Kahramanın sözlerini ve düşüncelerini gösterme
3 Kahramanın ses çalmasın sağlama, çeşitli sesleri çalmasını, ses bitene kadar beklemeyi yaptırma. Bir müzik aleti seçmeyi sağlama. Müzik aleti ile notayı çaldırma.
4 Kahramanın kalemini değiştirme. Kalem rengini ve boyunu değiştirme. Kahramanın izini çıkarma ve silme.
5 Tekrarlama ve karşılaştırmaları kullanma. Program betiği hazırlama. Birden fazla kahramanı kullanma. Yayın yaparak iki kahraman arasında iletişimi sağlama.
6 Algılamayı sağlama. Farenin koordinatlarını algılama, kullanıcıdan veri girişini algılama. Değişken tanımlama ve kullanma.
7 Temel aritmetik işlemleri yaptırma. Mantıksal işleçleri kullanma. Rastgele sayı üretimi sağlama, sayıları karşılaştırma.
8 Animasyon yapma, kahraman ile etkileşimi sağlama
9 Arasınav
10 Çizimler ve grafikler
11 Oyun ve bulmaca hazırlama
12 Proje-1: Bulmaca
13 Proje-2: Oyun
14 Proje-3: Oyun

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 20
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 80
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 25 1
40 Proje Hazırlama 3 60 1
41 Proje Sunma 3 15 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 15 15
2 Final Sınavı 1 20 20
5 Derse Katılım 13 3 39
22 Proje Hazırlama 3 15 45
23 Proje Sunma 3 2 6

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1419692 Programlamanın mantığını kavrama.
2 1420323 Programlama elemanlarını bilme
3 1420681 Programlama elamanlarını kullanarak program parçaları oluşturma
4 1420842 Programda tekrarları anlama ve kullanma
5 1421481 Programda karşılaştırmaları anlama ve kullanma
6 1421486 Basit oyun programları geliştirme

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 70978 Teknolojideki yenilikleri eğitim ortamlarına nasıl adapte edeceğini bilir.
2 70979 Öğretimi analiz eder, tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
3 70971 Var olan kaynaklardan en iyi şekilde nasıl faydalanacağını bilir.
4 70977 Öğretim materyalleri geliştirir.
5 70972 Teknolojik açıdan zengin ortamlar kadar sadece kara tahtanın olduğu ortamlarda da çalışmayı öğrenir.
6 70973 Profesyonel öğretme, iletişim ve iş birliği becerileri gösterir.
7 70976 Eğitsel yazılımlar, oyunlar, vb. tasarlar ve geliştirir.
8 70975 Öğretim materyallerindeki iyi ve kötü tasarımı ayırt eder.
9 70974 Var olan bilgileri uygun yerlere yerleştirerek, yöneterek ve kullanarak öğretim problemlerini çözebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 5 3 2 5 5 3
2 5 3 2 5 5 3
3 5 3 2 5 5 3
4 5 3 2 5 4 3
5 5 3 2 5 5 3
6 5 3 2 5 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr