Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Zekeriyya uludağ *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 1, Dönem: 1
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Eğitim Felsefesi Ders Notları Prof. Dr. Zekeriyya Uludağ Maarif Davamız Nurettin Topçu Felsefe Nurettin Topçu Bilim Tarihi ve Felsefesi ile Eğitim Felsefesine ilişkin kaynak eserlerden seçme metinler

Dersin İçeriği

Felsefenin temel konuları ve sorun alanları (varlık, bilgi, değerler felsefesi) ve eğitim; Temel felsefi ekoller ve eğitim; Eğitim felsefesi ve eğitim akımları; İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin eğitim görüşleri; İnsan ve Eğitim Türk Modernleşmesi ve Eğitim Türk Eğitim düşüncesi

Dersin Amacı

Felsefe ile ilgili temel kavram ve ekolleri eğitimi etkileyen yönleri bakımından kavramalarını sağlamaktır. Öğrendikleri doğrultusunda sorgulama yapmaları ve eğitim sahasındaki dönüşümleri kavraması amaçlanmaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda öğretmenlik mesleğinin milli ve manevi değerlerimizle uyumlu şekilde icrasına yönelik düşünsel temellerini kurması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Felsefe, Felsefenin Temel Alanları, Problemleri ve Eğitim 1. hafta.docx
2 Eğitim Felsefesi Hakkında Genel Bilgiler 2. hafta.docx
1.Hafta Eğitim Felsefesi.docx
Felsefe.pdf - Adobe Acrobat Reader DC 2020-10-10 22-23-24.mp4
3 Temel Felsefi Ekoller (İdealizm, Realizm) Felesefeye Giriş ŞFAH - Word 2020-10-16 13-26-32.mp4
2. Hafta Eğitim Felsefesi.docx
3. hafta.docx
4 Temel Felsefi Ekoller (Pragmatizm, Varoluşçuluk Fotoğraflar 2020-10-23 16-29-21.mp4
4. hafta.docx
5 Temel Felsefi Ekoller (Postmodernizm) 4.Hafta Eğitim Felsefesi.docx
Fotoğraflar 2020-10-23 16-29-21.mp4
6 Eğitim Felsefesi ve Eğitim İlişkisi
7 Eğitim Felsefesi ve Eğitim İlişkisi
8 Ara Sınav
9 İslam dünyası ve Batı Eğitim Düşünürleri 9.hafta.docx
10 İslam Dünyası ve Batı Eğitim Düşünürleri 10.hafta.docx
11 İnsan Problemi ve Eğitim 11.hafta.docx
12 Türk Modernleşmesi ve Eğitim 12.hafta -.docx
13 Türk Eğitim Düşüncesi 13.hafta -.docx
14 Türk Eğitim Düşüncesi 14.hafta.docx
15 Dönem Sonu Sınavı
16

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
3 Bütünleme Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 2 28
10 Tartışma 14 3 42

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1494133 Felsefe ve eğitimin temel kavramlarını açıklayarak aralarında ilişki kurar.
2 1494134 Temel felsefi ekollerin eğitime olan etkisini açıklar.
3 1494135 Eğitim Felsefesinin temel problemlerini ve ekollerini açıklar.
4 1494136 İslam dünyası ve Batı filozoflarının eğitim görüşlerini bilir.
5 1494137 Eğitim sahasında yaşanan dönüşümleri ifade eder.
6 1494138 Türk modernleşmesi ve Türk eğitim düşüncesi arasındaki felsefi bağlantıları ifade eder.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 70978 Teknolojideki yenilikleri eğitim ortamlarına nasıl adapte edeceğini bilir.
2 70979 Öğretimi analiz eder, tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
3 70971 Var olan kaynaklardan en iyi şekilde nasıl faydalanacağını bilir.
4 70977 Öğretim materyalleri geliştirir.
5 70972 Teknolojik açıdan zengin ortamlar kadar sadece kara tahtanın olduğu ortamlarda da çalışmayı öğrenir.
6 70973 Profesyonel öğretme, iletişim ve iş birliği becerileri gösterir.
7 70976 Eğitsel yazılımlar, oyunlar, vb. tasarlar ve geliştirir.
8 70975 Öğretim materyallerindeki iyi ve kötü tasarımı ayırt eder.
9 70974 Var olan bilgileri uygun yerlere yerleştirerek, yöneterek ve kullanarak öğretim problemlerini çözebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 4 4 5 5 5 5 5 4 5
2 5 4 5 5 5 5 5 5 5
3 5 5 5 5 5 4 5 5 5
4 5 5 5 4 5 5 5 5 4
5 4 4 4 4 4 4 4 4 4
6 4 4 4 5 4 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr