Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Bayram Özer *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 2, Dönem: 3
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özer, B. (2020). Karakter ve Değerler Eğitimi, Pegem Akademi, İstanbul. Ersoy, A.F., Ünüvar, P. (Ed.). (2019). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Anı.

Dersin İçeriği

Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.

Dersin Amacı

Karakter ve değerler eğitimiyle ilgili temel kavram ve kuramları incelemek ve bu kavram ve kuramlar çerçevesinde eğitim sorunlarını tartışmak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Karakter Eğitimi ve Değerler Eğitimi ile İlgili Temel Kavramlar
2 Karakter Eğitimi ve Gelişiminde Aile, Çevre ve Okul
3 Değerler Eğitimi Açısından Ahlak ve Etik Kavramları: İnsani–Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi
4 Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması: Milli–Manevi Değerler ve Evrensel Değerler
5 Türk Kültür Tarihinde ve Türkiye'de Değerler Eğitimi
6 Değerler Eğitiminin İnanç Sistemi Açısından Değerlendirilmesi
7 Eğitim Programlarında Değerler
8 Değer Öğretim Yaklaşımı: Karakter ve Değer Eğitim Yaklaşımı ve Uygulaması
9 Eğitim Felsefesi ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değer Eğitimi
10 Karakter / Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
11 Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitim
12 Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen
13 Değerlerin Toplumsal Hayattaki Önemi: Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürü
14 Değerler Eğitimine Yönelik Öneriler
15 FİNAL SINAVI

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 1 28 28
10 Tartışma 1 20 20
19 Beyin Fırtınası 1 10 10
29 Bireysel Çalışma 1 20 20
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1573213 Karakter Eğitimi ve Değerler Eğitimi ile İlgili Temel Kavramları bilir
2 1573214 Karakter Eğitimi ve Gelişiminde Aile, Çevre ve Okulun Rolünü Açıklar
3 1573215 Değerler Eğitimi Açısından Ahlak ve Etik Kavramları: İnsani–Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitiminin Rolünü açıklar
4 1573216 Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması: Milli–Manevi Değerler ve Evrensel Değerleri Birbirinden Ayırır
5 1573217 Türk Kültür Tarihinde ve Türkiye'de Değerler Eğitimini Bilir
6 1573218 Değerler Eğitiminin İnanç Sistemi Açısından Değerlendirilmesini yapar
7 1573219 Eğitim Programlarında Yaralan Değerleri Farkeder
8 1573220 Değer Öğretim Yaklaşımı: Karakter ve Değer Eğitim Yaklaşımı ve Uygulamalarını Bilir
9 1573221 Eğitim Felsefesi ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değer Eğitimini Açıklar
10 1573222 Karakter / Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Tekniklerini Bilir
11 1573223 Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitimi Açıklar
12 1573224 Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmenin Rollerini Bilir
13 1573225 Değerlerin Toplumsal Hayattaki Önemi: Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürünü Açıklar
14 1573226 Değerler Eğitimine Yönelik Öneriler Geliştirir

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 70978 Teknolojideki yenilikleri eğitim ortamlarına nasıl adapte edeceğini bilir.
2 70979 Öğretimi analiz eder, tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
3 70971 Var olan kaynaklardan en iyi şekilde nasıl faydalanacağını bilir.
4 70977 Öğretim materyalleri geliştirir.
5 70972 Teknolojik açıdan zengin ortamlar kadar sadece kara tahtanın olduğu ortamlarda da çalışmayı öğrenir.
6 70973 Profesyonel öğretme, iletişim ve iş birliği becerileri gösterir.
7 70976 Eğitsel yazılımlar, oyunlar, vb. tasarlar ve geliştirir.
8 70975 Öğretim materyallerindeki iyi ve kötü tasarımı ayırt eder.
9 70974 Var olan bilgileri uygun yerlere yerleştirerek, yöneterek ve kullanarak öğretim problemlerini çözebilir.

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr