Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. İsmail GELEN *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 2, Dönem: 3
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

 Acar, N. V. (2004), Ne Kadar Farkındayım? Gestalt Terapi, Babil Yayıncılık, Ankara  Açıkgöz, K.Ü.,(2003), Etkili Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir  Altan, Z (2010) Profesyonel Öğretmenliğe Doğru, Ankara, PegemA  Aslan M (edt) (2014), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara  Bektaş M, Horzum MB, (2010), Otantik Öğrenme, Ankara, PegemA Yay.  Bilen, M. (2002), Plandan Uygulamaya Öğretim, Anı Yayıncılık, Ankara  Borich, GD (2014), Etkili Öğretim Yöntemleri (Çev. Edt., Prof. Dr. Bahattin Acat), Nobel, Pearson Yay.)Ankara  Büyükalan Filiz, S. (edt), (2011), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Ankara, PegemA Yay.  Büyükkaragöz, S.; Çivi, C. (1996), Genel Öğretim Metodları, Özeğitim Yay., İstanbul  Clark, R (2003) Öğretmenin 55 Altın Kuralı (Çev. Esra Davutoğlu), Ankara, Arkadaş Yay.  Demirel, Ö., (1994), Genel Öğretim Yöntemleri, Usem Yayınları, Ankara  Demirel, Ö.(1999), Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, PegemA Yayıncılık, Ankara  Demirel, Ö. (2003), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Öğretme Sanatı, PegemA Yayıncılık, Ankara  Demirel, Ö. (Edt.), (2005), Eğitimde Yeni Yönelimler, PegemA Yayıncılık, Ankara  Doğanay, A.; Karip, E. (Edt.), (2006), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, PegemA Yayıncılık, Ankara  Doğanay, A. (Edt.), (2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yayıncılık, Ankara  Doğanay, A. (çev. Jensen A.) (2006), Beyin Uyumlu Öğrenme, Adana, Nobel Kitabevi  Duman, B. (2007), Beyin Temelli Öğrenme, Ankara, PegemA Yay.  Duman, B.(edt) (2011), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara  Erdem, A.R. (2005), Etkili ve Verimli –Nitelikli- Eğitim, Anı Yayıncılık, Ankara  Ekici, G. (editör) (2014), Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları I-II-III, Ankara, PegemA Yay.  Ercan, A. R. (tarihsiz), Çocuklar Nasıl Öğrenir?, Alkım Yay., Ankara  Erdem, A.R. (2005), Etkili ve Verimli –Nitelikli- Eğitim, Anı Yayıncılık, Ankara  Erden, M.; Altun, S. (2006), Öğrenme Stilleri, İstanbul, Morpa Yay.  Erginer, E. (2000), Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme, Anı Yayıncılık, Ankara  Fer, S. (edt.) (2011), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Ankara, Anı Yayınları  Gardner H (2000), Eğitimli Akıl (Çev: Özden Akbaş), İstanbul, Morpa Yay.  Gardner H (2007), Geleceği İnşa Edecek Beş Zihin (Çev. Filiz Şar, Asiye Hekimoğlu Gür), İstanbul Optimist Yay,  Gazi, ZA; Aksal, FA. (2011), İş Yaşamı Temelli Öğrenim, Ankara, PegemA Yay  Göçmen, A. (2003), Yeniden Öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara  Gözütok, F.D., (2000), Öğretmenliğimi Geliştiriyorum, Siyasal Kitabevi, Ankara  Hollinsworth, P.M.; Hoover, K.H. (Çev: Gürkan ve ark.), (1991), İlköğretimde Öğretim Yöntemleri, Ankara Üniv. Yayınları, Ankara  Hesapçıoğlu, M, (1994) Öğretim İlke ve Yöntemleri, İstanbul, Beta Yay.  Gökalp, M (2016), Öğretim ilke ve Yöntemleri, Ankara, PegemA Yay.  Gözütok, F.D., (2000), Öğretmenliğimi Geliştiriyorum, Siyasal Kitabevi, Ankara  Hollinsworth, P.M.; Hoover, K.H. (Çev: Gürkan ve ark.), (1991), İlköğretimde Öğretim Yöntemleri, Ankara Üniv. Yayınları, Ankara  Hesapçıoğlu, M.(1994), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Beta Yay., İstanbul  İşman, A; Eskicumalı, A.(2003), Eğitimde Planlama ve Değerlendirme, Değişim Yayınları, İstanbul  Kemertaş, İ. (2003), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Birsen Yayınevi,, İstanbul  Kutlu,O; Temel A (2001) Okulda ve Sınavlarda Başarı İçin 222 Etkili Yol, Adana, Nobel Kitabevi  Kutlu, O; Bozkurt,MC (2003),Okulda ve Sınavlarda Adım Adım Başarı, Konya, Çizgi Yay.  Köksal, O.; Atalay, B (2015) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Konya, Eğitim Yay.  Küçükahmet, L., (1997), Eğitim Programları ve Öğretim, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Gazi Kitabevi, Ankara  MEB, Projeler Koordinasyon DB (2007) Aktif Öğrenme, TEDEP Projesi Yay.  Medhus E (2005), Kendi Başına Düşünen Çocuklar Yetiştirmek (Çev: Özlem Tüzel Akal), İstanbul, Optimist Yay.  Nosich GM (2015), Eleştirel Düşünme ve Disiplinler arası Eleştirel Düşünme Rehberi (Çev. Birsel Aybek), Ankara, Anı Yay.  Ocak, G. (Ed.) (2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yay., Ankara  Oral, B. (edt). (2011), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Ankara, PegemA Yay.  Özden, Y. (1997), Öğrenme ve Öğretme, Ankara, Pegem Yay.  Öztürk, M. (Edt.) (2005), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Lisans Yayıncılık, İstanbul  Saracaloğlu, A.S; Bahar, H.H.,(2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans Yay., İstanbul  Sayılan, F.; Yıldız, A.(edt) ve diğerleri,(2005), Yaşam Boyu Öğrenme, Ankara, PegemA Yay.  Schunk, D.H. (2009), Learning Theories: An Educational Perspective (Çev. Ed. Muzaffer Şahin), Ankara, Nobel Yay.  Senemoğlu, N. (2001), Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitabevi (3. Basım), Ankara  Sönmez, V,(2010), Öğretim İlke ve Yöntemleri, (4. Baskı) Anı Yayıncılık, Ankara  Sünbül, A.M., (2011), Öğretim İlke ve Yöntemleri, (5. Baskı), Eğitim Yayınevi,Konya,  Sünbül, A.M.; Yılmaz, H. (2003), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Mikro Yayıncılık, Ankara  Şahinel, M. (2003), Etkin Öğrenme, PegemA Yay., Ankara  Şimşek N (2007), Öğrenmeyi Öğrenmede Alternatif Yaklaşımlar, Ankara, Asil Yayıncılık  Tan, Ş.; Kayabaşı, Y. ve Erdoğan, A. (2003), Öğretimi Planlama ve Değerlendirme, Anı Yayıncılık, Ankara  Tan, Ş. (2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yay., Ankara  Taşpınar, M. (2016), Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve Yöntemleri, (9. Baskı), Edge Akademi, Elhan Kitap, Ankara  Townsend, R. (2000), Learning Wealth The A-Z of Loving to Learn-Öğrenme Zenginliği, Sistem Yayıncılık (Çev. Pelin Sıral), İstanbul  Vural, B. (2004), Öğretim Faaliyetinde Yöntem, Teknik ve Etkinlikler, Hayat Yayınları, İstanbul  Yalaz Atay, D (2003) öğretmen Eğitiminin Değişen Yüzü, Ankara, Nobel Yay.  Yanpar-Yelken, T; Akay C (edt’s) (2015) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, Anı Yay.  Yavuz, K.E., (2005), Yeniden Yapılanan Sınıflar İçin Aktif Öğrenme Yöntemleri, Ceceli Yayınları, Ankara  Yıldızlar M (2009), Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yayıncılık, Ankara  Yıldırım, R. (1998), Öğrenmeyi Öğrenmek, Sistem Yayıncılık, İstanbul  Yılmaz, H. (2001), Öğretmenim Lütfen Bu Kitabı Okur musun?, Çizgi Kitabevi, Konya

Dersin İçeriği

Öğretmen adaylarının mesleki bilgi, beceri ve yeterliklerin temelini oluşturan; öğretim ilke- yöntem ve tekniklerini, eğitimdeki çağdaş yaklaşımları, program geliştirme ve plan yapma becerilerini geliştirerek, meslek hayatları boyunca ihtiyaç duyacakları yeterlikler

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının mesleki bilgi, beceri ve yeterliklerin temelini oluşturan; öğretim ilke- yöntem ve tekniklerini, eğitimdeki çağdaş yaklaşımları, program geliştirme ve plan yapma becerilerini geliştirerek, meslek hayatları boyunca ihtiyaç duyacakları yeterlikleri kazandırmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Öğretim ve Öğrenme İlkeleri OIY 1H (Alm) Ogrn Etk Fakt ve Ogrnm Ilkeleri (2020-10-07 at 00_20 GMT-7).mp4
Öğrenme ilkeleri.doc
2 Öğretim Stratejileri OIY 2H (bote) Ogrtm Ilkeleri.mp4
3-Ogretim ve Ogrenme Stratjileri.doc
3 -Kuram- Strateji- Yöntem- Teknik- Taktik İlişkisi -Yöntem Seçimini Belirleyen Faktörler YontemSfaktorler Anlatım SoruCevap.ppt
4 Çeşitli Öğretim Yöntem & Teknikleri ve İşleyişi Tartisma Y.ppt
5 Çeşitli Öğretim Yöntem & Teknikleri ve İşleyişi
6 Çeşitli Öğretim Yöntem & Teknikleri ve İşleyişi
7 Çeşitli Öğretim Yöntem & Teknikleri ve İşleyişi
8 -Program - Plan Çeşitleri ve İlişkisi -Program ve Planın Eğitimdeki Yeri, Önemi ve Karşılaşılan Güçlükler
9 Uygulamalı (Çeşitli) Plan Yapma Çalışmaları
10 Arasınav
11 Eğitimde Yeni Yaklaşımlar ve Öğretim Ortamına Uygulanması
12 Eğitimde Yeni Yaklaşımlar ve Öğretim Ortamına Uygulanması
13 Eğitimde Yeni Yaklaşımlar ve Öğretim Ortamına Uygulanması
14 Öğretmenin Görev ve Sorumlulukları, Öğretmen Yeterlikleri

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 10 3 30
17 Alan Çalışması 1 2 2
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
34 Okuma 5 2 10
54 Ev Ödevi 1 4 4

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1568700 Her öğretmenin bilmesi zorunlu olan, öğretim ve öğrenme ilkelerini bilir
2 1568701 Öğretimde strateji, yöntem, teknik, taktik ilişkisini hiyerarşik olarak kurar ve bunların mantığını anlar
3 1568698 Öğretim sürecini planlarken, yöntem seçimini belirleyen faktörleri gözetir
4 1568697 Öğretim yöntem ve tekniklerini bilir ve bunları dersin planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında kullanır.
5 1568702 Eğitimde yeni yaklaşımları bilir ve eğitimde uygulanması ile ilgili öngörüye sahip olur.
6 1568703 Öğretim hizmetinin niteliğini artırmada; öğretmen görev- sorumluluk yeterlikleri ile tutarlı davranır.
7 1568699 Bir derse ilişkin öğretimi tasarlar ve uygular.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 70978 Teknolojideki yenilikleri eğitim ortamlarına nasıl adapte edeceğini bilir.
2 70979 Öğretimi analiz eder, tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
3 70971 Var olan kaynaklardan en iyi şekilde nasıl faydalanacağını bilir.
4 70977 Öğretim materyalleri geliştirir.
5 70972 Teknolojik açıdan zengin ortamlar kadar sadece kara tahtanın olduğu ortamlarda da çalışmayı öğrenir.
6 70973 Profesyonel öğretme, iletişim ve iş birliği becerileri gösterir.
7 70976 Eğitsel yazılımlar, oyunlar, vb. tasarlar ve geliştirir.
8 70975 Öğretim materyallerindeki iyi ve kötü tasarımı ayırt eder.
9 70974 Var olan bilgileri uygun yerlere yerleştirerek, yöneterek ve kullanarak öğretim problemlerini çözebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 2 4 1 1 2 1 1 1 2
2 2 4 1 1 2 1 1 1 2
3 2 4 1 1 2 1 1 1 2
4 1 4 1 1 1 1 1 1 2
5 2 4 1 1 2 1 1 1 2
6 2 4 1 1 3 1 1 1 2
7 2 4 1 1 2 1 1 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr