Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğrt. Üyesi Esat ŞANLI *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 2, Dönem: 3
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1-Editör:Ersanlı ve Uzman; Eğitim Psikolojisi,İst, Lisans yayıncılık, 2007 2- Editör Binnur, Yeşilyaprak ,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ankara Pegem yayıncılık, Mart 2005 3-3)Selçuk, Ziya, Eğitim Psikolojisi, Nobel Yayınları,2009, Ankara 4) Ersanlı, Kurtman, Davranışlarımız, Eser Matbaası, 2005 , Samsun 5)Yeşilyaprak, B.,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2003. 6)Cüceloğlu, D; İnsan ve Davranışı; İst, Remzi Kitabevi,1996 7)Yapıcı, Şenay,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Anı Yayıncılık,2005, Ankara 8) Yıldırım, İbrahim, Eğitim Psikolojisi, Anı Yayıncılık, 2008 Ankara

Dersin İçeriği

Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi).

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini öğretmektir ayrıca çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi incelemektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Eğitim Psikoloji Kavramının Temeli ve Gelişimle ilgili Kavramlar
2 Gelişime etkileyen etkenler; kalıtım
3 Doğum öncesi ve sonrası Fiziksel ve Psikomotor Gelişim
4 Cinsel Gelişim ve Kuramlar
5 Kişiliğin Gelişimi; Sosyal-Duygusal Gelişim Özellikleri ve Kuramlar
6 Bilişsel, Dil ve Ahlaki Gelişim Özellikleri ve Kuramlar
7 Ara sınav
8 Öğrenmeyle İlgili Kavramlar
9 Öğrenmenin Biyolojik Temelleri
10 Öğrenmeyi Etkileyen Etkenler
11 Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar
12 Öğrenme Türleri
13 Öğrenmede Bilişsel Yaklaşımlar ve öğrenme türleri
14 Sosyal Öğrenme Teorileri

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 50 1
4 Quiz 1 25 1
48 Sözlü Sınav 2 25 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 10 10
2 Final Sınavı 1 10 10
5 Derse Katılım 14 3 42
8 Rehberli Problem Çözümü 14 3 42
54 Ev Ödevi 3 7 21

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1354043 Öğrenme psikolojisiyle ilgili kavramları yorumlar.
2 1362508 Öğrenmeyi etkileyen yapıları açıklar ve yorumlar.
3 1365455 Bilişsel ve sosyal öğrenme teorilerini değerlendirir.
4 1359058 Çocuk ve ergenlerin psikolojisini açıklar.
5 1367855 Çocukların fiziksel ve sosyal gelişimlerini açıklar.
6 1350037 Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar.
7 1375324 Öğrenmede davranışsal yaklaşımları yorumlar.
8 1378913 Çocukların ve ergenlerin sosyal ve duygusal gelişimlerini açıklar.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 71030 Tarih, coğrafya, sosyoloji ve vatandaşlık bilgilerini sosyal bilgiler eğitimine uygulama becerisi.
2 71031 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi.
3 71032 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve tasarlama becerisi.
4 71033 Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerinin göz önünde tutularak kapsamlı bir eğitim verilmesi.
5 71034 Sosyal bilgiler eğitimi alanında verilerin çözümlenmesi, özel öğretim yöntemlerinin uygulanması ve sosyolojik perspektif kazanma ve toplumsal olayları yorumlama becerisi.
6 71035 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi.
7 71036 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi.
8 71037 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
9 71038 Yaşam boyu öğrenme davranışını kazandırma.
10 71039 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazandırma.
11 71040 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazandırma.
12 71041 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlar hakkında bilgi sahibi olma.
13 71042 Kalite konularında bilgi sahibi olma.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Çıktısı
1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
6 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
7 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
8 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr