(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...
1. Atalay, İbrahim. 2002. Dünya Coğrafyası. İstanbul:İnkılap Kitabevi. 2. Gümüş, E. 2018. Eğitim Fakülteleri İçin Ülkeler Coğrafyası. Ankara: Nobel Kitabevi. 3. Güner, İ. ve Ertürk. M. 2015. Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası. Ankara: Nobel Kitabevi.
Bu derste, gelişmiş iletişim ve ulaşım sistemlerinin dünyanın büyüklüğünü hiçe sayan taşıma güçleri ile çeşitli ekonomik, sosyal ve kültürel değerleri dünyaya büyük bir hızda yayması sonucu, yerküre üzerinde zaman ve mekanı küçülten, dünyanın değişik mekan ve kültürlerini aynılaştıran, ülkeler arası ilişkiler ve işbirliğini sürekli olarak arttıran küreselleşme olgusu bağlamında, kıtalar, ülkeler ve ülkeler arası dinamikler analiz edilmektedir.
Aday öğretmenlerin, üzerinde yaşadıkları ülkenin dünyadaki yeri ve önemini kavramaları, ülkelerinin geleceğine yönelik sosyal, politik, stratejik planlar ve projeksiyonlar üretebilmeleri, dünyada gelişen ve sürekli değişen olguları anlayıp yorumlayabilmeleri, diğer ülkeleri öğrenerek kendi ülkeleri ile karşılaştırabilmeleri, dersin amaçları arasındadır. Derste Türkiye'nin yeni vizyonuna uygun olarak, ülkemiz ile yakın bölge ve ülkeler hakkında coğrafi bilgi kazandırmak hedeflenmektedir.
Eposta: *
Parola: **