Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Doğan, N. (Ed.) (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
2) Demirtaşlı, R. N. (Ed.) (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Edge Akademi.
3) Atılgan, H. (Ed.). (2006). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıcılık.
4) Başol, G. (2012). Eğitimdre Ölçme ve Değerledndirme. Ankara: Pegem Akademi.
5) Tekin, H. (2003). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayıncılık.
6) Güler, N. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Dersin İçeriği
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) , eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) , öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri) , ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
Dersin Amacı
Eğitimde ve öğretimde ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını tanımlayarak bu kavramlarının önemini fark eder, farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını, güvenilir ve kullanışlı ölçme tekniklerinin nasıl kullanacağını bilir, ölçme sonuçları ile ilgili istatistiksel yöntemleri kullanmayı bilir ve ölçme değerlendirme amaçlı kullanılacak araçların nasıl geliştirileceğini açıklar, alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini tanır.