Yıl: 4, Dönem: 8
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Aral, Neriman.Gülen Baran,Şenay Bulut,Serap Çimen "Drama"Ya-Yayın Pazarlama San. ve Tic. A.Ş.
2. Aksarı, Safire. “İlköğretimde Günlük Ders Planlarında Yöntem Olarak Drama Önerileri” Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. 2005.
3. Gönen. Mübeccel. Nursel Uyar Dalkılıç”Çocuk Eğitiminde Drama Yöntemi ve uygulamalar” İstanbul 1998.
4. Karadağ, asiye. Dramatizasyon Öyküleri, Kostümleri ve Aksesuvarları. Anı Yay. Ankara, Şubat 2004.
5. M.E.B. “İlköğretimde Drama”
6. MEB.”Anadolu Güzel sanatlar Lisesi Drama. Devlet Kitapları Müdürlüğü- İstanbul, 2004.
7. Küçükahmet, Leyla.”İlköğretimde Drama” Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. 2001.
8. Pekgöz, Müslim,Rifat Hancılar”Eğitimde Görme ve İşitme araçları” Ankara : 1970
9. San, İnci” İlköğretim Müfettişleri Semineri ders Notları”Ankara Ün.Eğt.Bil Fak.Eğt.Uygulama ve Araştırma Merkezi: Ankara 1998.
10. Üstündağ , Tülay: “Drama Öğretmenimin El Kitabı “Ankara
Dersin İçeriği
Dramaya Giriş: Dramanın tanımı, temel kavramları, tarihçesi, drama, oyun, tiyatro ve psikodrama arasındaki farklılıklar.Dramanın Yararları: Dramanın yaratıcılık, zihinsel gelişim, kişilerarası ilişkiler, sosyal beceriler, karar verme ve problem çözme becerileri, duyguların fakında olma ve kendi ifade etme becerileri üzerindeki etkileri.Dramanın Aşamaları ve Teknikleri:Hazırlık, canlandırma aşaması, değerlendirme aşaması, Dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation), rol oynama (role play), fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb.)Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı.Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları/Drama Uygulamaları.Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farkları.Yaratıcı dramanın özellikleri/Drama Uygulamaları.Yaratıcı dramanın Öğeleri/Drama Uygulamaları.Yaratıcı dramanın Boyutları/Drama Uygulamaları.
Dersin Amacı
Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirme,Yaratıcıılık, Drama, Yaratıcı Drama, Oyun ve Tiyatro Pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama vb.temel kavramları kavrama,İlköğretim öğretmeninde dramayı sınıfta uygularken sahip olması gereken yeterlikler ve sorumlulukları kavrama,İlköğretim düzeyinde Drama dersinin amaçlarını kavrama ve öğretim programını tanıma,İlköğretim düzeyindeki çocukların (7-12 yaş) tüm gelişim özellikleri ve bu özelliklere göre Drama öğretiminin nasıl olması gerektiği konusunda anlayış kazandırma,Yaratıcı dramanın eğitimde kullanımına yönelik gelişimine ve Türkiye’deki uygulamalara yönelik bilgileri kavrama,İlköğretimde bir yöntem olarak dramanın kullanılması için gerekli becerileri kavrama,Bir drama dersini tasarımlama ve uygulama becerisi kazanması amaçlanmaktadır.