Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üy. Şener Şentürk *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 2, Dönem: 3
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Akcaalan, Mehmet ve Arslan, S. (2016) Yaşam Boyu Öğrenme-Teori ve Uygulama. Eğitim Kitabevi Yayınları. Arslan, S. (2016) Yaşam Boyu Öğrenmede Yeni Öğrenme Türleri. (1. baskı). Eğitim Kitabevi Yayınları. Kaya, Eylem (2016) Yaşam Boyu Yetişkin Eğitimi. (1. Baskı) Nobel Yayın Dağıtım. Knowles, M. S., Holton, E. F. & Swanson, R. A. (2015). Yetişkin eğitimi. (Çev. Okhan Gündüz), (1. baskı) İstanbul: Kaknüs Yayınları. Kurt, İ. (2008). Yetişkin Eğitimi. (2. baskı), Ankara: Asil Yayınevi.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini, yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları oluşturmaktadır.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, hayat boyu öğrenmeyi kavramak ve bilgi toplumunun etkin bir üyesi olabilmek için yaşam tarzına dönüştürebilmek; yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim aktiviteleri düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmaktır

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin tanıtımı 1.yetiskin-egitimi.ppt
2 Temel kavramlar
3 Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel temelleri
4 Yetişkin eğitiminin temel ilkeleri
5 Yetişkin eğitiyle ilgili yaklaşım ve modeller
6 Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve teknikler
7 Yaşam Boyu Öğrenmenin tanımı ve amacı
8 Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri
9 Ara Sınav
10 Yaşam Boyu Öğrenmenin Türkiye’deki tarihi gelişimi
11 Yaşam Boyu Öğrenmenin Türkiye’deki tarihi gelişimi
12 Yaşam Boyu Öğrenme becerileri
13 Yaşam Boyu Öğrenmede aile ve toplumun rolü
14 Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 50 1
54 Ev Ödevi 1 50 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 6 6
2 Final Sınavı 1 5 5
5 Derse Katılım 14 2 28
10 Tartışma 13 2 26
34 Okuma 13 2 26
54 Ev Ödevi 1 5 5

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1736501 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar.
2 1736502 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini örneklendirir.
3 1736503 Yaşam boyu öğrenmeye istekli olur.
4 1736504 Yaşam boyu öğrenmenin kapsamını açıklar.
5 1736505 Yetişkin eğitimiyle ilgili temel kavramları tanımlar.
6 1736506 Yetişkin eğitiminin temel ilkelerini yorumlar.
7 1736507 Yetişkin eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikleri kavrar.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 71030 Tarih, coğrafya, sosyoloji ve vatandaşlık bilgilerini sosyal bilgiler eğitimine uygulama becerisi.
2 71031 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi.
3 71032 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve tasarlama becerisi.
4 71033 Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerinin göz önünde tutularak kapsamlı bir eğitim verilmesi.
5 71034 Sosyal bilgiler eğitimi alanında verilerin çözümlenmesi, özel öğretim yöntemlerinin uygulanması ve sosyolojik perspektif kazanma ve toplumsal olayları yorumlama becerisi.
6 71035 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi.
7 71036 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi.
8 71037 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
9 71038 Yaşam boyu öğrenme davranışını kazandırma.
10 71039 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazandırma.
11 71040 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazandırma.
12 71041 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlar hakkında bilgi sahibi olma.
13 71042 Kalite konularında bilgi sahibi olma.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Çıktısı
1 4 4 4 3 4 5 4 4 3 3 2 2 1
2 4 4 5 3 4 5 4 4 3 3 2 2 1
3 4 4 5 3 4 5 4 4 3 3 2 2 1
4 4 4 5 4 4 3 3 4 3 3 2 2 1
5 4 4 5 4 4 4 3 3 3 2 2 1 1
6 4 4 5 4 4 3 3 4 4 2 2 1 1
7 4 4 5 4 4 3 3 4 4 2 2 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr