Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Bayram Özer *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 2, Dönem: 3
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özer, B. (2020). Karakter ve Değerler Eğitimi, Pegem Akademi, İstanbul. Ersoy, A.F., Ünüvar, P. (Ed.). (2019). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Anı.

Dersin İçeriği

Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.

Dersin Amacı

Karakter ve değerler eğitimiyle ilgili temel kavram ve kuramları incelemek ve bu kavram ve kuramlar çerçevesinde eğitim sorunlarını tartışmak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Karakter Eğitimi ve Değerler Eğitimi ile İlgili Temel Kavramlar
2 Karakter Eğitimi ve Gelişiminde Aile, Çevre ve Okul
3 Değerler Eğitimi Açısından Ahlak ve Etik Kavramları: İnsani–Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi
4 Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması: Milli–Manevi Değerler ve Evrensel Değerler
5 Türk Kültür Tarihinde ve Türkiye'de Değerler Eğitimi
6 Değerler Eğitiminin İnanç Sistemi Açısından Değerlendirilmesi
7 Eğitim Programlarında Değerler
8 Değer Öğretim Yaklaşımı: Karakter ve Değer Eğitim Yaklaşımı ve Uygulaması
9 Eğitim Felsefesi ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değer Eğitimi
10 Karakter / Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
11 Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitim
12 Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen
13 Değerlerin Toplumsal Hayattaki Önemi: Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürü
14 Değerler Eğitimine Yönelik Öneriler
15 FİNAL SINAVI

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 1 28 28
10 Tartışma 1 20 20
19 Beyin Fırtınası 1 10 10
29 Bireysel Çalışma 1 20 20
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1573347 Karakter Eğitimi ve Değerler Eğitimi ile İlgili Temel Kavramları bilir
2 1573348 Karakter Eğitimi ve Gelişiminde Aile, Çevre ve Okulun Rolünü Açıklar
3 1573349 Değerler Eğitimi Açısından Ahlak ve Etik Kavramları: İnsani–Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitiminin Rolünü açıklar
4 1573350 Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması: Milli–Manevi Değerler ve Evrensel Değerleri Birbirinden Ayırır
5 1573351 Türk Kültür Tarihinde ve Türkiye'de Değerler Eğitimini Bilir
6 1573352 Değerler Eğitiminin İnanç Sistemi Açısından Değerlendirilmesini yapar
7 1573353 Eğitim Programlarında Yaralan Değerleri Farkeder
8 1573354 Değer Öğretim Yaklaşımı: Karakter ve Değer Eğitim Yaklaşımı ve Uygulamalarını Bilir
9 1573355 Eğitim Felsefesi ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değer Eğitimini Açıklar
10 1573356 Karakter / Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Tekniklerini Bilir
11 1573357 Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitimi Açıklar
12 1573358 Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmenin Rollerini Bilir
13 1573359 Değerlerin Toplumsal Hayattaki Önemi: Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürünü Açıklar
14 1573360 Değerler Eğitimine Yönelik Öneriler Geliştirir

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 71069 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
2 71070 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
3 71071 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
4 71072 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini müzik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
5 71073 Müzik eğitimi kapsamında, farklı yaş ve düzeydeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
6 71074 Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
7 71075 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
8 71076 Disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olup, topluma yararlı olacak projeler üretir.
9 71077 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenir.
10 71078 Müzik etkinlikleri düzenler, müzik grupları oluşturup sahneler ve onları yönetir.
11 71079 Birden fazla çalgıyı, geliştirilmeye açık bir biçimde çalma becerisi kazanır, söz ve çalgı müziğine eşlik eder, meslek yaşamında bu çalgıların öğretimine yönelik olarak teorik ve uygulamalı bilgi edinir.
12 71080 Bireysel ve birlikte çalma- söyleme becerilerini kazanır.
13 71081 Ulusal ve evrensel müzik akımlarını tanır, bu akımlarla yazılmış müzik eserlerini çözümler, müzik alanında yeterli kültürel birikime sahip olur.
14 71082 Müziksel işitme, okuma ve yazma eylemleri ile müzik teorisi alanlarında yeterli donanım edinir, müzik yaratma sürecini anlar ve eğitim müziğinde yaratıcılığını geliştirir.
15 71083 Sesini ve çalgısını müzikal bir biçimde, doğru bir teknikle kullanır, çalgısının temel bakımını ve onarımını yapar.
16 71084 Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde sanatsal, bilimsel ve felsefi açılardan kendini sürekli güncelleyebilecek birikime sahip olur.
17 71085 Müzik Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
18 71086 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir.
19 71087 Öğrenme-öğretme sürecinde, amaç ve içeriklere uygun genel ve müziksel öğretim yöntemlerini kullanarak öğrenim ortamını organize eder.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Öğrenme Çıktısı
1 1 2 2 1 1 3 2 1 4 1 1 2 1 3 1 2 1 1 1
2 1 2 2 1 1 3 2 1 4 1 1 2 1 3 1 2 1 1 1
3 1 2 2 1 1 3 2 1 4 1 1 2 1 3 1 2 1 1 1
4 1 2 2 1 1 3 2 1 4 1 1 2 1 3 1 2 1 1 1
5 1 3 2 1 1 2 2 1 4 1 1 2 1 3 1 2 1 1 1
6 1 3 2 1 1