Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Selda Örs Özdil *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 3, Dönem: 6
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Doğan, N. (Ed.) (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi. 2) Demirtaşlı, R. N. (Ed.) (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Edge Akademi. 3) Atılgan, H. (Ed.). (2006). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıcılık. 4) Başol, G. (2012). Eğitimdre Ölçme ve Değerledndirme. Ankara: Pegem Akademi. 5) Tekin, H. (2003). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayıncılık. 6) Güler, N. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.

Dersin İçeriği

Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) , eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) , öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri) , ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.

Dersin Amacı

Eğitimde ve öğretimde ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını tanımlayarak bu kavramlarının önemini fark eder, farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını, güvenilir ve kullanışlı ölçme tekniklerinin nasıl kullanacağını bilir, ölçme sonuçları ile ilgili istatistiksel yöntemleri kullanmayı bilir ve ölçme değerlendirme amaçlı kullanılacak araçların nasıl geliştirileceğini açıklar, alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini tanır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 - Ders programının tanıtılması - Giriş: Eğitim süreci ve eğitimde ölçme-değerlendirmenin önemi ÖD ders izlence.docx, Giriş ve Temel kavramlar.ppt,
2 Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlar Giriş ve Temel kavramlar.ppt,
3 Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlar Giriş ve Temel kavramlar.ppt,
4 Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) Hata ve Güvenirlik.pptx, KORELASYON.pptx,
5 Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) Geçerlik ve Kullanışlılık.pptx,
6 Davranışların sınıflandırılması - Testlerin Sınıflandırılması İnsan davranışlarının ve Testlerin sınıflandırılması.pptx,
7 Klasik ölçme araçlarının özellikleri, geliştirilmesi, puanlanması ve yorumlanması - Çoktan seçmeli test, D/Y test, kısa cevaplı test, yazılı sınav, sözlü sınav Geleneksel ölçme araçları.pptx,
8 Klasik ölçme araçlarının özellikleri, geliştirilmesi, puanlanması ve yorumlanması - Çoktan seçmeli test, D/Y test, kısa cevaplı test, yazılı sınav, sözlü sınav Geleneksel ölçme araçları.pptx,
9 Ara sınav
10 Tamamlayıcı / alternatif ölçme araçları ve yöntemleri Tamamlayıcı ölçme araçları.pptx,
11 Tamamlayıcı / alternatif ölçme araçları ve yöntemleri Tamamlayıcı ölçme araçları.pptx,
12 Test geliştirme süreci ve madde istatistikleri Test geliştime ve Madde istatistikleri.pptx,
13 Test puanları üzerinde istatistiksel işlemler - Test istatistikleri İstatistiksel İşlemler Test İstatistikleri.pptx,
14 Standart puanlar - Z ve T puanları Ölçme Sonuçlarına Dayalı Olarak Not Verme İstatistiksel İşlemler Test İstatistikleri.pptx,
15 Dönem sonu sınavı

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 3 42
8 Rehberli Problem Çözümü 5 5 25
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 9 9
34 Okuma 1 14 14
54 Ev Ödevi 4 5 20

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1547181 Ölçek çeşitlerini yorumlar ve aralarındaki farklılıkları tartışır.
2 1547187 Test planını hazırlar.
3 1547182 Ölçmede geçerlik ve güvenirlik arsındaki ilişkiyi açıklar.
4 1547184 Ölçme tekniklerini (yazılı sınavlar, çoktan seçmeli testler, doğru yanlış testleri, kısa cevap testleri, sözlü sınavlar) bütün özellikleri ile tartışır.
5 1547180 Test geliştirme tekniklerini kullanır.
6 1547177 Öğretimde kullanılan değerlendirme kavramını ve türlerini açıklar ve örnek verir.
7 1547179 Merkezi yığılma ölçülerinin (mod, medyan, aritmetik ortalama) ve merkezi dağılım ölçülerinin (ranj, standart sapma, çeyrek sapma, normal dağılım) hesaplamalarını yapar.
8 1547186 Bir ölçme aracında bulunması gerekli özellikleri (geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık) tartışır.
9 1547178 Ölçmede hata türlerini yorumlar.
10 1547183 Öğrenci ürün dosyası ve performans değerlendirmenin özelliklerini tartışır.
11 1547185 Test analizlerini (güçlük indeksi ve ayırt edicilik gücü) bilir ve test sorularının güçlük indekslerini ve ayırt ediciliklerini hesaplar.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 71246 Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak
2 71247 Alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçmek, bilgiye ulaşma ve bilgi üretiminde uyarlamak
3 71248 Fransızca öğretiminde Dilbilim, Yazınbilim, Yöntembilimsel alanlarında edindiği bilgileri Fransızca temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirebilmek için kullanmak
4 71249 .Dil öğretiminde, becerilerin geliştirilmesine yönelik olarak, Fransızca öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, geliştirebilmek ve uyarlamak
5 71250 Fransızcayı doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme-izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek
6 71251 Bilgiye ulaşım yollarını etkin bir şekilde kullanım becerisini edinmek, edindiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yorumlamak ve değerlendirmek
7 71252 Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak
8 71253 .Dil öğrenimin niteliğini artırmak için günümüz bilişim ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve internet kaynaklarını kullanmak
9 71254 Fransızcayı Avrupa Dil Ortak Çerçeve programına göre C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgi ve becerileri meslektaşlarıyla iletişim kurma yetisini kazanmak
10 71255 LLP yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirerek, gerek kurumsal gerekse paydaşlarla hizmet içi eğitim-öğretim etkinlikleri geliştirmek
11 71256 .Bir kültür ürünü hakkında bilgilerini geliştirmek ve olan dili içinde oluştuğu kültürünün özellikleriyle tanımak, Fransız kültürü Erasmus programı değişim hareketliliğinden yararlanarak farklı sistemleri, kültürleri tanıma ve yaşama bilinci geliştirmek
12 71257 .Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak
13 71258 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
14 71259 .Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
15 71260 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
16 71261 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr