Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. İsmail Gelen Arş. Gör. Mücahit Aydoğmuş Doç. Dr. Mustafa Ergun *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Aydın,İ.(tarihsiz), Alternatif Okullar, Ankara, Anı Yay. (2. Baskı) • Balcı, A. (edt.) ve diğerleri (2009), Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Ankara, PegemA Yay. (2. Baskı) • Demirel, Ö. (1998), Karşılaştırmalı Eğitim, Ankara, Kardeş Kitap ve Yayınevi • Erdoğan,İ. (1995), Çağdaş Eğitim Sistemleri, İstanbul, Sistem Yayıncılık • Erginer, A. (2009), Avrupa Birliği Eğitim Sistemleri, Ankara, PegemA Yay. (3. Baskı) • Gürkan, T; Gökçe, E. (1999), Türkiye’de ve Çeşitli Ülkelerde İlköğretim, Ankara, Siyasal Kitabevi • Karakütük, K. (2001), Öğretim Üyesi ve Bilim İnsanı Yetiştirme, Ankara, Anı Yay. • Karakütük, K. (edt.) ve diğerleri (2009), Lisansüstü Eğitim Sistemleri, Ankara, PegemA yay. (2. Baskı) • Kavak, Y. (1997), Dünyada ve Türkiye’de İlköğretim, Ankara, PegemA Yay. • MEB, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, (2006), Ülkelerin Öğretmen Yetiştirme Sistemleri, Ankara, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi • Memduhoğlu, H.B.; Yılmaz,K. (edt.) ve diğerleri (2008), Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ankara, PegemA Yay. • Türkoğlu, A. (1998), Karşılaştırmalı Eğitim, Adana, Baki Kitabevi • Sönmez, V. (1997), Gelecekteki Olası Eğitim Sistemleri, Ankara, Anı Yay. • Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008), Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ankara, PegemA Yay. Ayrıca; • Tüm ülkelerin Eğitim Bakanlığı, Dış İşleri Bakanlığı ve Konsolosluk/Büyükelçilik web sayfaları

Dersin İçeriği

Parallel to the constantly renewed world and global changes; To compare the general appearance of the Turkish education system with the education systems of other countries, to criticize the understanding of alternative education systems and to produce new opinions

Dersin Amacı

Sürekli yenilenen dünya ve küresel değişmeler paralelinde; Türk Eğitim sisteminin genel görünümünü ve diğer ülke eğitim sistemleriyle karşılaştırılmasını, alternatif eğitim sistemlerinin anlaşılmasını eleştirilmesini ve yeni görüşler üretebilmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 1. Hafta Türk Eğitim Sistemi ve İsleyişi Karş. Egt. Nedir/ Ne Değildir, Yakın Disiplinler
2 2. Hafta KE Amaçları, yararları istismarı ve eğitim bilimindeki yeri, KE Tarihsel Sureci, Kurulusu MA Jullien
3 3. Hafta KE Eğitim Seyahatleri Devri KE Teorik Sistemciler Devri
4 4. Hafta KE Uluslararası Kuruluşlar
5 5. Hafta KE Kullanılan Metotlar KE Yaklaşımlar ve Araştırma Modelleri
6 6. Hafta KE Sistemlerinin Oluşmasında Rol Oynayan Etmenler
7 7. Hafta Küreselleşme ve Eğitim Uluslararası Sınavlar
8 8. Hafta ABD, Almanya
9 9. Hafta Arasınav
10 10.Hafta Fransa, G Kore, İsviçre
11 11.Hafta Rusya, Japonya, Malezya
12 12.Hafta Finlandiya İsrail
13 13.Hafta Çin, İngiltere
14 14. Hafta Singapur
15 Avusturya
16 Sergi ve Genel değerlendirme