Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Birgül Gümüş *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Martin FN, Clark, JG. Introduction to Audiology. Allyn&Bacon,2003 2. Dunn HH., Roser RJ., Valette M. Audiology Practice Management. Thieme, 2000. 3. Katz J. Handbook of Clinical Audiology. Lippincott Williams and Wilkins, 2002. 4. Seewald R., Tharpe AM. Comprehensive Handbook of Pediatric Audiology. Plural Publishing, 2011. Rudolf Probst,Gerhard Grevers,Henrich Iro (2011), Temel Otorinolaringoloji,Adım Adım Öğrenme Rehberi,Nobel Kitapevi.

Dersin İçeriği

İşitsel potansieyelerin teknik özellikleri, çalışma prensipleri. ABR uygulama ilkeleri. ABR değerlendirmesinde kullanılan ölçüm, teknik ve enstrümantasyon uygulama ilkeleri. Odyolojide temel olarak tanısal amaçlı kullanılan erken latans potansiyellerin teknik özellikleri ve temel uygulama prensipleri.

Dersin Amacı

İşitsel potansiyeller ile ilgili fizyolojik ölçüm ve analizlerin, teori ve tekniklere ilişkin olarak kullanılmasını öğrenmek

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 İşitsel elektrofizyolojik ölçümlere giriş, işitsel uyarılmış potansiyeller
2 İşitsel elektrofizyolojik ölçümlere giriş, işitsel uyarılmış potansiyeller
3 Analiz ve yorumlama
4 Analiz ve yorumlama
5 Elektrokokleografi, ABR ve orta latans
6 İşitsel uyarılmış beyin sapı cevapları (ABR)
7 Orta ve geç latans ölçümü ve temel çalışma prensipleri-Lab.
8 Orta ve geç latans ölçümü ve temel çalışma prensipleri-Lab.
9 sınav
10 Kortikal cevaplar-Lab
11 Elekrokokleografi ve Elektroneurografi-Lab.
12 Pediatrik klinik uygulama: tarama ve ayırıcı tanı
13 Retrokoklear işitme kayıpları: Stacked ABR, speech ABR, Chirp ABR
14 final sınav