Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Deniz Özcan Kara Doç. Dr. Serpil Alptekin Dr. Öğr. Üyesi Murat Vural Dr. Öğr. Üyesi Hakan Metin Öğr. Gör. Asuman Küçüköner Dr. Öğr. Üyesi Seyhan Soğancı Öğr. Gör. Ayfer Keskin Dr. Öğr. Üyesi Emrah Gülboy *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ataman, A. (2003). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş. Ankara: Gündüz eğitim yayıncılık. Batu, S. E. (2000). Özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırıldığı bir kız Meslek Lisesindeki öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin görüş ve önerileri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Editör: Gönül Akçamete, Ankara. Gürsel, O.(2003).

Dersin İçeriği

Kaynaştırma-normalleştirme-bütünleştirme, destek hizmet kavramları, kaynaştırmanın tarihsel gelişimi, kaynaştırmanın yasal dayanakları, kaynaştırma ekibinin sorumlulukları, sosyal kabul, farklı yetersizliğe sahip kaynaştırma öğrencilerine yönelik destek özel eğitim hizmetleri, öğretim ve değerlendirme süreçlerini uyarlama.

Dersin Amacı

Dünyada ve Türkiye’de kaynaştırma uygulamalarını incelemek ve bu uygulamalara yönelik bilgi, beceri ve tutum kazanmaktır. Ders sürecinde yapılan uygulamalara yönelik rapor hazırlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Ders gözlemleri, öğrenciler için bilgi formunu doldurma.
2 Ders gözlemleri, öğrenciler için bilgi formunu doldurma.
3 Hedef öğrencinin belirlenerek öğrenciye ilişkin verilerin toplanması.
4 Hedef öğrencinin kaba değerlendirmesinin yapılması ve öğrenciye uygulanması planlanan becerinin belirlenmesi.
5 Hedef öğrencinin kaba değerlendirmesinin yapılması ve öğrenciye uygulanması planlanan becerinin belirlenmesi.
6 Hedef becerinin öğrenciye kazandırılması.
7 Hedef becerinin öğrenciye kazandırılması.
8 Hedef becerinin öğrenciye kazandırılması.
9 Ara sınav
10 Hedef becerinin öğrenciye kazandırılması.
11 Öğretim sonu değerlendirme araçlarının hazırlanması ve uygulanması.
12 İlgili becerinin genelleme çalışmalarının yapılması
13 İlgili becerinin genelleme çalışmalarının yapılması
14 Ders sorumlusu ve akranlarıyla süreç değerlendirmesine katılması
15 Ders sorumlusu ve akranlarıyla süreç değerlendirmesine katılması
16 Sonuç raporlarının hazırlanarak öğretim elemanına teslim edilmesi