Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 2, Dönem: 4
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Iskın, Ruth E. (201”4).The Poster: Art, Advertising, Desgn and Collecting, Dartmouth College Press. 2) Frost, Malcolm; Lewis, Angharad; Winterburn, Aidan. (2006). The Rise and Fall of The Poster: Street Talk. 3) Lupton, Ellen; Condell, Caitlin; Davidson, Gail. (2015). How Poster Work, Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum. 4) Graffito Books. (2015). Movie Posters Re-Imagined: Alternative Designs for the World's Favorite Cult Films. 5) Foster, John. (2006). New Masters of Poster Design: Poster Design for the Next Century, Rockport Publishing.

Dersin İçeriği

Bu derste, afiş tasarımının tanımı, tarihçesi, türleri (kültürel, sosyal ve ticari afişler), afişin açık hava reklam alanlarında (billboard, clp, megalight, board vb.) konumu ve kullanımına ilişkin edinilmesi; afiş türlerine ilişkin uygulamalar yapılması ve onların billboard ya da megalight reklam alanlarına uyarlanması gösterilmektedir.

Dersin Amacı

Bu derste, afiş tasarımının tanımı, tarihçesi, türleri (kültürel, sosyal ve ticari afişler), afişin açık hava reklam alanlarında (billboard, clp, megalight, board vb.) konumu ve kullanımına ilişkin bilgi verilmesi, afiş türlerine ilişkin uygulamalar yapılması ve onların billboard ya da megalight reklam alanlarına uyarlanması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin dönem süresince nasıl yürütüleceğine ilişkin bilgi verilmesi, afiş tasarımının tanımı, tarihçesi ve türlerine (kültürel, sosyal ve ticari afişler) ilişkin bilgi verilmesi, örneklerin analitik olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi. Literatür hazırlığı
2 Afiş tasarımının tanımı, tarihçesi ve türlerine (kültürel, sosyal ve ticari afişler) ilişkin bilgi verilmesi, afiş türlerine ilişkin ulusal ve uluslararası örneklerin analitik olarak incelenmesi incelenmesi ve değerlendirilmesi. Sunum hazırlığı
3 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerine karar verilmesi tasarlanmasına başlanması Araştırma, inceleme
4 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması Araştırma, inceleme
5 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması Araştırma, inceleme
6 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
7 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
8 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
9 Ara sınav
10 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
11 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
12 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
13 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
14 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanmasını ulusal ve uluslararası afiş yarışmaları için yapılan tasarımları dönem sonu değerlendirme. Araştırma, inceleme

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
54 Ev Ödevi 0 0 1
2 Final Sınavı 1 100 1
51 Sözlü Sınav 0 0 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 3 39
6 Uygulama/Pratik 13 2 26
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 5 15
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 6 18

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 2019282 Afiş tasarımını tanımlayabilir, tarihçesini, türlerini (kültürel, sosyal ve ticari afişler) ve açık hava reklam alanlarındaki (billboard, clp, megalight, board vb.) konumunu açıklayabilir.
2 2019283 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanmasıyla ilgili uygulamalar yapabilir.
3 2019284 Tasarladığı sosyal içerikli afiş tasarımlarıyla toplumu, ülkesi ve dünyası için birey olarak sorumluluk bilincini geliştirebilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 87084 İletişim bilimi, ilişkili disiplinler ve gazetecilik alanıyla ilgili kuramsal ve aktüel konuları açıklayabilir.
2 87091 Gazetecilik alanındaki bilgileri takip etmek, meslektaşları ile iletişim kurmak ve yaşam boyu öğrenme sürecini desteklemek amacıyla yabancı dil bilgisini kullanabilir.
3 91356 Medya kuruluşlarının yapısını, özelliklerini ve işlevlerini örgütsel, finansal ve hukuki yönleriyle açıklayabilir.
4 87088 Gazetecilik alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası güncel gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilir.
5 87085 Gazetecilik alanında demokrasi ve insan haklarını merkeze alan bir mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mevzuata uygun çalışmalar gerçekleştirebilir.
6 87087 Bireysel ya da ekip çalışmalarında sorumluluk alarak iletişim becerilerini etkin bir biçimde kullanabilir.
7 87093 Gazetecilik alanında belirlediği sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir.
8 87092 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutları arasındaki ilişkileri nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
9 87086 İletişim bilimleri alanında elde ettiği kuramsal bilgileri gazetecilik mesleğiyle ilgili gerçekleştireceği uygulamalarda kullanabilir.
10 87089 Bilişim teknolojilerini gazetecilik uygulamalarında kullanarak yazılı, görsel ve işitsel medya içerikleri üretebilir.
11 87090 Bireysel ya da ekip çalışmalarında yazılı, sözlü, sözsüz ve görsel iletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Çıktısı
1 1
2 2
3 3 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr