Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Abdulkerim TURKAYA *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 2, Dönem: 4
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Iskın, Ruth E. (201”4).The Poster: Art, Advertising, Desgn and Collecting, Dartmouth College Press. 2) Frost, Malcolm; Lewis, Angharad; Winterburn, Aidan. (2006). The Rise and Fall of The Poster: Street Talk. 3) Lupton, Ellen; Condell, Caitlin; Davidson, Gail. (2015). How Poster Work, Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum. 4) Graffito Books. (2015). Movie Posters Re-Imagined: Alternative Designs for the World's Favorite Cult Films. 5) Foster, John. (2006). New Masters of Poster Design: Poster Design for the Next Century, Rockport Publishing.

Dersin İçeriği

Bu derste, afiş tasarımının tanımı, tarihçesi, türleri (kültürel, sosyal ve ticari afişler), afişin açık hava reklam alanlarında (billboard, clp, megalight, board vb.) konumu ve kullanımına ilişkin edinilmesi; afiş türlerine ilişkin uygulamalar yapılması ve onların billboard ya da megalight reklam alanlarına uyarlanması gösterilmektedir.

Dersin Amacı

Bu derste, afiş tasarımının tanımı, tarihçesi, türleri (kültürel, sosyal ve ticari afişler), afişin açık hava reklam alanlarında (billboard, clp, megalight, board vb.) konumu ve kullanımına ilişkin bilgi verilmesi, afiş türlerine ilişkin uygulamalar yapılması ve onların billboard ya da megalight reklam alanlarına uyarlanması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin dönem süresince nasıl yürütüleceğine ilişkin bilgi verilmesi, afiş tasarımının tanımı, tarihçesi ve türlerine (kültürel, sosyal ve ticari afişler) ilişkin bilgi verilmesi, örneklerin analitik olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi. Literatür Hazırlığı Sunum_1_Logo Tasarımı ve Kurum Kimliği.pdf
2 Afiş tasarımının tanımı, tarihçesi ve türlerine (kültürel, sosyal ve ticari afişler) ilişkin bilgi verilmesi, afiş türlerine ilişkin ulusal ve uluslararası örneklerin analitik olarak incelenmesi incelenmesi ve değerlendirilmesi. Sunum hazırlığı Sunum_1_Logo Tasarımı ve Kurum Kimliği.pdf
3 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerine karar verilmesi tasarlanmasına başlanması Araştırma, inceleme Sunum_1_Logo Tasarımı ve Kurum Kimliği.pdf
4 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması Araştırma, inceleme Sunum_2_İletişim-Simge-Göstergebilim.pdf
5 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması Araştırma, inceleme Sunum_2_İletişim-Simge-Göstergebilim.pdf
6 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme Sunum_3_Fitucci Markası Kurumsal Kimlik Örneği.pdf
7 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme Sunum_4_25 Cleverly Designed Minimal Logo Designs for Inspiration - Designbeep.pdf
8 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme Sunum_5_40 Classy Uses Of Monogram Logos.pdf
9 Ara sınav ARA SINAV UYGULAMASI.pdf
10 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme Sunum_6_Akıllıca Yapılmış Logo Tasarımları.pdf
11 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme Sunum_7_Türkiye İstanbul 2020 Adaylık Logosunu Seçiyor.pdf
12 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme Sunum_8_Kurumsal Kimlikte Renkler ve Anlamları.pdf
13 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme Sunum_9_Excellent Collection of Negative Space Logos.pdf
14 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanmasının tamamlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme Sunum_10_Fantastic Flat Logo Designs.pdf

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 4 4
2 Final Sınavı 1 4 4
5 Derse Katılım 13 6 78
6 Uygulama/Pratik 13 2 26
29 Bireysel Çalışma 12 2 24
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 2 10
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 2 10
34 Okuma 5 4 20

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1524196 Afiş tasarımını tanımlayabilir, tarihçesini, türlerini (kültürel, sosyal ve ticari afişler) ve açık hava reklam alanlarındaki (billboard, clp, megalight, board vb.) konumunu açıklayabilir.
2 1524197 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanmasıyla ilgili uygulamalar yapabilir.
3 1524198 Tasarladığı sosyal içerikli afiş tasarımlarıyla toplumu, ülkesi ve dünyası için birey olarak sorumluluk bilincini geliştirebilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 77838 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 77839 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 77840 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 77841 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 77842 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 77843 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
7 77844 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
8 77845 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
9 77847 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
10 77846 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
11 77848 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
12 77849 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 77850 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
14 77851 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
15 77852 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 77853 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 3 2 3 3 1 5 3
2 4 2 4 4 3 3
3 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr