Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğretim Üyesi Erkan LİKOS, Prof.Dr. Ali SAYLAN *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 3, Dönem: 6
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Bayraktar, Caner. (2015). CINEMA 4D, KODLAB yayınları. 2) McQuilkin, Kent. (2011). Cinema 4D: The Artist's Project Sourcebook, 3rd Edition, Focal Press. 3) D. K., Francis; Steven, Ching; Juroszek. (2010). Design Drawing, 2nd Edition Etabek, H. Deha. (2017). Cinema 4D By Maxon, Abaküs Kitap.

Dersin İçeriği

Bu derste, birden çok objeden yeni objelerin oluşturulması (Compount object), nesne değiştiriciler (Modifiers), parametrik değiştiriciler, 3D objelere uygulanan değiştiriciler, diğer değiştiriciler ve uygulamaları, malzemeler ve kaplamalar, nesnelere kaplama uygulamaları, animasyona giriş ve uygulamaları, nesne, modifier, ışık, kamera ve animasyon, kamera, render uygulamaları, ortam ayarlamaları gösterilmektedir.

Dersin Amacı

Bu derste üç boyutluluk kavramlarını ve genel ilkelerini öğreterek dijital ortamda basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru olacak şekilde birtakım organik ve inorganik nesneler oluşturabilmek, endüstriyel ve mühendislik ürünlerini modelleyebilmek amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Key frame kullanmı Literatür hazırlığı
2 Key frame kullanmı  Sunum hazırlığı
3 İntro yapımı  Araştırma, inceleme
4 İntro yapımı  Araştırma, inceleme
5 Endüstriyel ürün modellemesi  Araştırma, inceleme
6 Endüstriyel ürün modellemesi  Araştırma, inceleme
7 Endüstriyel ürün modellemesi  Araştırma, inceleme
8 Endüstriyel ürün modellemesi  Araştırma, inceleme
9 Ara Sınav
10 Mekan modellemesi  Araştırma, inceleme
11 Mekan modellemesi  Araştırma, inceleme
12 Karakter Modelleme  Araştırma, inceleme
13 Karakter Modelleme  Araştırma, inceleme
14 Karakter Modelleme  Araştırma, inceleme

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 4 4
2 Final Sınavı 1 4 4
5 Derse Katılım 13 4 52
6 Uygulama/Pratik 10 2 20
29 Bireysel Çalışma 13 2 26
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 4 32
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 4 24
34 Okuma 5 4 20

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1527968 Mekan ve kütle gibi tasarımın temel kavramlarını özümsemiş olmak.
2 1527969 Hayal etmek, düşünmek ve düşündüklerini somut tasarım ürünü olarak ortaya koyabilmek.
3 1527970 Tasarımlarını görsel, yazılı ve sözlü olarak sunabilmek.
4 1527971 3 boyutlu modellerin yorumlama usul ve ilkelerinin öğrenmek.
5 1527972 Bir tasarım fikrini somutlaştırma becerisine sahip olmak.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 77838 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 77839 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 77840 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 77841 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 77842 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 77843 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
7 77844 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
8 77845 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
9 77847 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
10 77846 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
11 77848 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
12 77849 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 77850 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
14 77851 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
15 77852 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 77853 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 4
2 5
3 4
4 5
5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr