Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Metin EKER, Engin GÜNEY, Dr.Öğr.Üyesi Tarık YAZAR *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 2, Dönem: 4
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Edt. Matthev Kieran-Dominic Mciverlopes, Knowing Art, Springer, New York 2006. • Edt. Charles Harrison-Paul Wood, Art in Theory 1900-1990, Blackwell Publishers, Oxford 1992. • William Deasmond, Art, Origins, Otherness, State University of New York Press, Abany 2003. • HOLINGSWORTH, M.; Dünya Sanat Tarihi, 2010 • SÖZEN, M. ve U.TANYELİ, Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, 2011 • STRÖKER, E.; Bilim Kuramına Giriş, 2005

Dersin İçeriği

Sanat Eğitimi Kuramları dersi, sanat tarihi içinde çeşitli sanat eğitimi anlayışlarını biçimlendiren kuramsal yaklaşımların incelenmesi, sanat eğitiminin modernist kuramları, sanat eğitiminde postmodernist yaklaşımlar, sanat eğitimi modellerinin sanat kuramlarıyla ilişkisi, belirli sanat eğitbilimcilerin incelenmesi, gelecekçi sanat eğitimi modellerine ilişkin güncel kuramsal ele alışlar, gibi içeriklere sahiptir.

Dersin Amacı

Sanat eğitiminin tarihsel gelişimi içinde belirginleşen genel eğitim kuramları ile sanat eğitimi kuramlarının müşterekleri, geleneksel sanat eğitimi ile çağdaş sanat eğitimini ayrımlayan kuramsal yaklaşımlar, sanat eğitimi modellerini besleyen kuramlar, paradigmalar ve tartışmaların incelenmesi, bu dersin amacını ortaya koymaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sanat eğitimini tanımlayabilme
2 Genel eğitim tarihi ile sanat eğitim tarihini ayrımlayabilme
3 Modernizm ve sanat eğitimi temellendirmeleri
4 Bauhaus, De Stijl, Jugendstil, Artneweau gibi zanaat temellendirmeleri ile sanat eğitimi arasındaki ilişkiler
5 John Dewey ve sanat eğitimi
6 Disiplin Temelli Sanat Eğitimi modeline etki eden kuramlar
7 Eleştirel sanat pedagojisine etki eden kuramlar
8 Kültür endüstrisi ve Frankfurt Okulu kuramları
9 Ara sınav
10 Neoliberal sanat eğitimi yaklaşımları
11 Postmodern sanat eğitimi ve çoklu pedagojik yapılanmalar
12 Okulsuz sanat eğitimi
13 Çağdaş estetik tahayyüller ve sanat eğitimine yansıma doğrultuları
14 Gelecekçi sanat eğitimi modellerine yansıyacak güncel yaklaşımlar

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 20 1
48 Sözlü Sınav 1 50 1
54 Ev Ödevi 3 30 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 10 2 20
29 Bireysel Çalışma 10 2 20
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 2 16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1526913 Modernist sanat eğitimi kuramlarını bilme
2 1526914 Modern sanat eğitiminde bilimsel ve sanatsal müşterekler hakkında bilgi verme
3 1526915 Postmodern sanat eğitimi kuramlarını söyleme
4 1526916 Disiplin temelli sanat eğitimin biçimlendiren kuramları hatırlama
5 1526917 Eleştirel sanat pedagojisi hakkında bilgi verme

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 77838 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 77839 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 77840 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 77841 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 77842 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 77843 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
7 77844 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
8 77845 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
9 77847 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
10 77846 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
11 77848 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
12 77849 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 77850 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
14 77851 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
15 77852 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 77853 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 5
2
3
4
5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr