Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Ceylan SEBİK *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 4, Dönem: 7
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Marangoz, M. (2012). Girişimcilik, Beta, İstanbul. Karadal, H. (2014). Girişimcilik (3. Baskı). Beta, İstanbul Luecke, R. (2008) Girişimcinin El Kitabı, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul Akın, H.B. (2010) Temel İşletme: Girişimcilik, İş Kurma ve Yönetim, Adres Yayınları,Ank. Küçük, O. (2009). Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi, Seçkin Yayınları, Ankara Hisrich, R. D., Peters,M.P. ve Shepherd, D.A. (2008). Entrepreneurship, Boston : McGraw Katz, J.A. ve Green, R.P. (2009). Entrepreneurial Small Business, Boston : McGraw-Hill Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, 2012. İş Modeli Üretimi. Optimist Yayın Dağıtım Gürüz, D. ve Eğinli, A.T. (2013). Etkili Sunum Teknikleri, Detay Yayıncılık, Ankara Karaca, T. (2013). Girişimciler İçin Kolay ve Hızlı İş Planı Hazırlama. Sinemis Yayınları. Kotler, P., Keller, K. L., Ancarani, F., and Costabile, M. (2014). Marketing management 14/e. Pearson. Berk, N. (2010). Finansal yönetim, Türkmen Kitabevi. Ankara. Demir, H. ve Gümüşoğlu, Ş. (2009). Üretim Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul. Demirci, A.E. (2012).Yenilik Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2602 Uçkun, G. ve Kılınç, İ. (2005). Koçluk ve Mentorluk, Ürün Yayınları, Ankara

Dersin İçeriği

Girişimcilik kavramı ve özellikleri, iş fikri geliştirme ve iş modellemesi, iş planı kavramı ve öğeleri ile geliştirilesine yönelik uygulamalar, iş planının hazırlanması, etkili sunum, pazarlama yönetimi, finansal yönetim ve üretim yönetimi ile örnek girişimciler ile tecrübe paylaşımı.

Dersin Amacı

Uygulamalı Girişimcilik eğitimi dersinin amacı Üniversitemiz öğrencileri arasında girişimcilik kültürünü yaygınlaştırmak ve girişimci adaylarını iş planı kavramı ile tanıştırarak iş kurma ve girişimcilikle ilgili bilgi, beceri ve bilinç düzeylerini artırmaya katkı sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Girişimcilik özelliklerinin sınanması ve temelleri İş fikrinin geliştirilmesi ve yaratıcılık egzersizleri
2 İş planı kavramı ve ögeleri (pazar araştırma, pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı, finansal plan)
3 Pazar araştırması, pazarlama yönetimi ve uygulama çalışmaları
4 Üretim planı ve üretim yönetimi ile uygulama çalışmaları
5 Finansal plan, finansal yönetim ve uygulama çalışmaları
6 Tecrübe paylaşımı ve örnek girişimciler
7 İş planı ögelerinin pekiştirilmesine yönelik atölye çalışmaları (pazar araştırma, pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı, finansal plan)
8 İş planı ögelerinin pekiştirilmesine yönelik atölye çalışmaları
9 Ara Sınav
10 İş planı ögelerinin pekiştirilmesine yönelik atölye çalışmaları
11 İş planı ögelerinin pekiştirilmesine yönelik atölye çalışmaları
12 İş planı hazırlanması ve sunulmasında dikkat edilecek hususlar
13 İş planı hazırlanması grup sunumlarının gerçekleştirilmesi
14 İş planı hazırlanması grup sunumlarının gerçekleştirilmesi
15
16

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 50 1
22 Proje Hazırlama 1 30 1
23 Proje Sunma 1 20 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 2 26
29 Bireysel Çalışma 13 2 26
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 2 8

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1526054 Öğrenciler girişimcilik kavramını ve özelliklerini öğrenir
2 1526055 Öğrenciler iş fikri geliştirme ve iş modellemesi yapar
3 1526056 Öğrenciler iş planı kavramı ve öğelerini (pazar araştırma, pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı, finansal plan) öğrenir ve uygulama çalışmalarını yapar
4 1526057 İş planının yazılması ve sunumunda dikkat edilecek hususları öğrenir ve kendi planlarını hazırlarlar.
5 1526058 Örnek girişimciler ile tecrübe paylaşımına katılır.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 77838 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 77839 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 77840 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 77841 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 77842 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 77843 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
7 77844 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
8 77845 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
9 77847 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
10 77846 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
11 77848 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
12 77849 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 77850 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
14 77851 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
15 77852 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 77853 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1
2
3
4 4
5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr