Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr.Öğr.Üyesi Özlem AYVAZ TUNÇ *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 3, Dönem: 6
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) The Animator´s Survival Kit, Roger Williams 2) The Animation Book, Kit Laybourne 3) Animation From Script to Screen, Shamus Culhane 4) Temel Özellikleriyle Çizgi Canlandırma, Mehmet Naci Dedeal

Dersin İçeriği

Proje bazlı bu derste, animasyonun temellerinin öğrenilmesi, örneklerle pekiştirilmesi ve konu anlatımları eşliğinde işlenilmesi, öğrencilerin işbirliğine dayalı animasyon projeleriyle birlikte animasyon üretimine yönelik deneyim kazandırılması hedeflenmektedir.

Dersin Amacı

Dersin Amacı, Animasyonun tarihini ve türlerini tanıtmak ve ekip çalışması içinde animasyon üretim surecini deneyimlemek, fikir aşamasından prodüksiyon aşamasına kadar özgün ve yaratıcı bir sinema dili ve üslubu oluşturarak uygulama becerisini kazandırmaktır. Bu ders teorik ve pratik içerikli bir ders olup, uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize, final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Animasyonun Tanımı, 12 Prensibine Giriş, Prensiplerin örneklerle incelenmesi. Literatür hazırlığı
2 Klasik animasyon yapım tekniklerinin gösterilmesi Sunum hazırlığı
3 Animasyon üretim süreçlerinin uygulamalar üzerinde anlatımı Araştırma, inceleme
4 Animasyon teknikleri ve türleri hakkında örnek filmler üzerinden tanıtılması Araştırma, inceleme
5 Karakter ve storyboard tasarımı Araştırma, inceleme
6 Belirlenen animasyon tekniği ya da teknikleriyle canlandırmanın gerçekleştirilmesi Araştırma, inceleme
7 Belirlenen animasyon tekniği ya da teknikleriyle canlandırmanın gerçekleştirilmesi Araştırma, inceleme
8 Belirlenen animasyon tekniği ya da teknikleriyle canlandırmanın gerçekleştirilmesi Araştırma, inceleme
9 Ara sınav
10 Belirlenen animasyon tekniği ya da teknikleriyle canlandırmanın gerçekleştirilmesi Araştırma, inceleme
11 Belirlenen animasyon tekniği ya da teknikleriyle canlandırmanın gerçekleştirilmesi Araştırma, inceleme
12 Belirlenen animasyon tekniği ya da teknikleriyle canlandırmanın gerçekleştirilmesi Araştırma, inceleme
13 Adobe Premiere programı aracılığıyla kurgunun gerçekleştirilmesi Araştırma, inceleme
14 Dönem sonu ve final ödevi değerlendirmesi. Araştırma, inceleme

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 4 4
2 Final Sınavı 1 4 4
5 Derse Katılım 13 4 52
6 Uygulama/Pratik 6 1 6
29 Bireysel Çalışma 1 2 2
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 2 4
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 2 6
34 Okuma 1 2 2

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1526077 Animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmak.
2 1526078 Animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyimleme, değerlendirme becerisi geliştirebilmek.
3 1526079 Animasyona temel oluşturan görsel bilgi birikimine ve tarihsel alt yapıya sahip olma.
4 1526080 Animasyon tekniklerini ve programlarını çeşitli projelerde kullanarak prodüksiyon sürecinde yer alabilmek.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 77838 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 77839 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 77840 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 77841 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 77842 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 77843 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
7 77844 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
8 77845 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
9 77847 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
10 77846 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
11 77848 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
12 77849 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 77850 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
14 77851 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
15 77852 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 77853 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1
2
3
4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr