Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Abdulkerim TURKAYA *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 3, Dönem: 6
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Aybike SERTTAŞ ERTİKE (2010). “Reklam (Temel Kavramlar, Teknik Bilgiler, Örnekler)”, Detay Yayıncılık (2. Baskı), Ankara. 2) Aslı ÇAYIROĞLU (2010). “Markalaşma ve Reklam”, Etap Yayınevi (1. Baskı), İstanbul. 3) Gülbuğ EROL (2006). “Reklam ve Medya Planlaması”, Beta Yayınları (1. Baskı), İstanbul. 4) Douglas KELLNER (2013). “Medya Gösterisi”, Açılım Kitap (2. Baskı), İstanbul. 5) Jose CAPPO (2005). “Reklamcılığın Geleceği”, MediaCat Kitapları (1. Baskı), İstanbul. 6) F. TOPSÜMER, M. ELDEN, N. YURDAKUL (2009). “Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle”, İletişim Yayınları (5. Baskı), İstanbul. 7) Muazzez BABACAN (2006). “Reklamcılık (Temel Kavramlar)”, Detay Anatolia Akademik Yayıncılık, Ankara. 8) G. A. BÜLENT, B. GÜNERİ (1993). “Reklam Kampanyaları ve Medya Planlaması”, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları NO:2, İzmir. 9) F. KOCABAŞ, M. ELDEN (1997). “Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar”, İletişim Yayınları Cep Üniversitesi, İstanbul. 10) M. KÖKÇÜ, A. GÜNEYSU (2002). “Tanıtma Yöntemleri ve Reklam Tasarımları Temel Ders Kitabı”, MEB Devlet Kitapları, Ankara.

Dersin İçeriği

Bu ders; reklam, reklamcılık kavramları, türleri, ortamlarının, reklam analizinde izlenebilecek modellerin tanıtılması reklam analizleri konularını içermektedir.

Dersin Amacı

Bu ders ile, reklam ajansları ve görsel iletişim tasarımcıları tarafından hedef kitleye sunulmak üzere hem basılı medya hem de dijital ortamlarda hazırlanmış ve farklı iletişim ortamları için üretilmiş olan reklam uygulamalarının yaratıcı pazarlama stratejileri ve yön bilgi doğrultusunda görsel ve işitsel açıdan incelenmesini, analiz edilmesini ve anlam bilimsel (semantik) açıdan kod çözümleme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Reklam nedir? Türleri ve uygulama alanları nelerdir? Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
2 Tercihler üzerinde reklamın önemi. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
3 Görsel algı ve görsel kültür. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
4 Kültürel - bireysel farklılıklar ve reklam. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
5 Reklam analizinde kullanılabilecek yöntemler. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
6 Göstergebilimin elemanları ve göstergebilimsel analiz. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
7 Reklam ürünleri üzerinden göstergebilimsel çözümlemeler. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
8 Reklam ürünleri üzerinden göstergebilimsel çözümlemeler. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
9 Ara Sınav
10 Reklam fotoğrafları analiz örneklerinin incelenmesi. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
11 Bilinen bir reklamın yeniden kurgulanması, reklam önerisi geliştirilmesi. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
12 Global ve glokal reklam anlayışları. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
13 Reklam ve etik kavramı. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
14 Genel değerlendirme. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 2 26
29 Bireysel Çalışma 8 2 16
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 2 16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1526255 Reklam ve reklamcılıkla ilgili kavramları, türlerini ve ortamlarını açıklayabilir.
2 1526256 Sistemli bir şekilde ve ilgili modelleri kullanarak reklam analizi yapar.
3 1526257 Reklam stratejisi, hedefleri belirler ve bu doğrultuda bir reklam ve medya planlaması yapar ve sunar.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 77838 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 77839 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 77840 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 77841 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 77842 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 77843 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
7 77844 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
8 77845 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
9 77847 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
10 77846 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
11 77848 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
12 77849 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 77850 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
14 77851 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
15 77852 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 77853 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 5
2 3
3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr