Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Seyit Taha Baydar *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 3, Dönem: 6
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

[1] Thamen ve Hudson, (2004),Bryan Sentance, Ceramics- A Worlg Guide To Traditional Techniques, , London 2004. [2] Hamlyn , (1968), Robert S. Charleston, World Ceramics,London-New York. [3] David Whitehouse, Glass:A Pocket Dictionary of Terms Commonly Used to Describe Glass and Glassmaking, [4] (1993), Corning Glass Museum, New York. [5] Keith Cummings,(2009), Çağdaş Cam Sanatı,

Dersin İçeriği

Cam alanında temel eğitimi içermektedir. Başlangıç seviyesinde verilecek olan eğitimde atölye ve ekipmanlar tanıtılıp, uygulamaya geçilecektir. Uygulamayla birlikte gerçekleştirilmek istenilen tasarımlar üzerine çalışmalar yapılacaktır. Düz camlar üzerinde boyama, kesip birleştirerek iki ve üç boyutlu çalışmalar gerçekleştirilecektir.

Dersin Amacı

Cam atölyesinin tanıtımı ve çalışma prensiplerinin anlatılması . Pratiğe bağlı olarak atölye alanında çalışma ve üretim mantığının anlaşılması . Cam kesme, boyama, soğuk ve sıcak birleştirme yöntemleri üzerinden çalışmaların gerçekleştirilmesi.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kalıpta cam şekillendirme yöntemi uygulayarak ve ardından çöktürme yöntemi kullanılarak bir cam çalışması uygulaması. Araştırma
2 Negatif veya pozitif alçı alıp üzerine cam çöktürme için yapılacak cam çalışmasının tasarımının hazırlanması. Araştırma
3 Alçıdan kalıpların hazırlanması ve kazıma tekniğinin uygulanması. Araştırma
4 Kalıp üzerinde çöktürülecek camların kesilmesi. Araştırma
5 Kalıp üzerine fırına cam çöktürülmesi üzere kalıpların fırına verilmesi. Araştırma
6 Fırından çıkarılan çöktürme çalışmalarının değerlendirilmesinin yapılması. Araştırma
7 Açık alevde iç kalıp üzerin şekillendirme (coreforming) çalışmasının tanıtılması. Araştırma
8 Ara Sınav Araştırma
9 Coreforming (iç kalıp üzerinde şekillendirme) çalışması için iç çekirdeğin modellenmesi.
10 İç kalıp üzerine şekillendirme uygulama denemeleri. Araştırma
11 İç kalıp üzerine uygulama denemelerine devam ettirmek. Araştırma
12 İç kalıp formlarının tamamlanması. Araştırma
13 Uygulamaların soğuk cam uygulamalarının yapılması. Araştırma
14 Cam çalışmalarının genel değerlendirilmesi.
15
16

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 13 4 52
2 Final Sınavı 1 4 4
5 Derse Katılım 1 4 4
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1526095 Camın nasıl şekilleneceğini öğrenir
2 1526096 Bireysel ve takım çalışmalarıyla sosyal beceri ve iletişimi artar
3 1526097 Tasarım becerisi ve numune gerçekleştirme aşamalarını öğrenir
4 1526098 Farklı ortam ve disiplinlerde çalışma becerisi kazanır
5 1526099 Cam kesme, yapıştırma ve fırınlama alanında temel eğitimini tamamlar

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 77838 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 77839 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 77840 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 77841 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 77842 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 77843 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
7 77844 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
8 77845 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
9 77847 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
10 77846 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
11 77848 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
12 77849 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 77850 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
14 77851 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
15 77852 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 77853 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1
2
3 5
4
5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr