Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
01-R.W. Connell; Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Alan Yayınları, İstanbul, 2000.
02-LULL, James; Medya İletişim ve Kültür, (Çev: Nazife Güngör), Vadi Yayınları, Ankara, 2001.
03-USLU, Zeynep; Televizyon ve Kadın, Alfa Yayınları, İstanbul, 2000.
04-TÜFEKÇİOĞLU, Hayati, İletişim Sosyolojisine Başlangıç, Der Yayınları, İstanbul, 1997.
05-OSKAY, Ünsal; İletişimin ABC’si
06-TİMİSİ, Nilüfer; Medyada Cinsiyetçilik, T. C. Başbakanlık Kadının Statüsü ve Sorunları Gennel Müdürlüğü, Ankara, 1996.
07-İRVAN, Süleyman ve BİNARK Mutlu (Der), Kadın ve Popüler Kültür, Ark Yayınları, Ankara, 1995.
08-Kamla Bhasin, Toplumsal Cinsiyet: Bize Yüklenen Roller. Kadınlarla Dayanışma Vakfı (KADAV)Yayını. İstanbul 2003.
09-Roger Smith, "İmgeler ve Eşitlik: Kadınlar ve Ulusal Basın" Medya Kültür Siyaset der S. İrvan, Ark, Ankara, 1997
10-Seçil Büker- Ayşe Kıran, Reklamlarda kadına yönelik şiddet, Alan Yayıncılık, İstanbul ,1999.
11-Fatmagül Berktay, Kadın olmak, yaşamak yazmak, Pencere Yayınları, 1998,
12-Dilek İmançer, Medya ve kadın, Babil Yayınları, Ankara, 2006
Dersin İçeriği
Toplumsal cinsiyet bağlamında kadın ve erkeğin nasıl algılandığının, medyada konu olarak kadının nasıl yansıdığı, medya çalışanı kadınların kadına bakışının erkeklere göre farkının araştırılması, tüm bunların çağdaş ve eşit haklara sahip toplum yaratmadaki öneminin vurgulanıp anlaşılması.
Dersin Amacı
Bu derste bireylerin yaşamlarının iletişim araçlarından ayrı düşünülemeyeceği, medyanın toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik etkilerinin yadsınamayacağı noktasında; iletişim ve sosyoloji ilişkisi üzerinden kadınların medya ile ilişkilerini ele alınacaktır. Bu ilişkiler teoriler bağlamında irdelendikten sonra, dergiler filmler,televizyon dizileri üzerinden giderek kadınların ve kadınlarla ilgili meselelerin nasıl temsil edildiği sorgulanacaktır.