Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- Humm, M. (1997). Feminist Theory, Aesthetics and Film Theory. Feminism and Film (s. 3-38). Edinburgh: Edinburgh University Press.
- Oktan, Ahmet – Küçükalkan, Yavuz (2013). “Kadının Şeytani Kimyası: Üçüncü Sayfa ve Kıskanmak Filmlerinde Kadın Tipolojileri”, Doğu-Batı Dergisi, Sayı 64, Doğu-Batı Yayınları.
- Abisel, N.; U.T. Arslan; P. Behçetoğulları; A. Karadoğan; S.R. Öztürk & N.Ulusay (2005). Çok Tuhaf Çok Tanıdık: Vesikalı Yarim Üzerine. İstanbul: Metis.
- Butler, A. (2002). Women’s Cinema: The Contested Screen. Londra: Wallflower.
Güçlü, Ö. (2010). Silent Representations of Women in the New Cinema of Turkey. sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 1(2), 71-85.
- Kaplan, E. A. (1983). Women and Film: Both Sides of the Camera. NY:Routledge.
- Kuhn, A. (2010). Filmde ve Medyada Feminizmin Durumu (E. Atakav, Çev.). sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 1(1), s. 123-129.
- Öztürk, S.R (2011). Türkiye Sinema Literatüründen Kadınlara Bakmak. S. Sancar (der.), Birkaç Arpa Boyu... 21. Yüzyıla Girerken Türkiye'de Feminist Çalışmalar (s.679-699). İstanbul: Koç Üniversitesi. kasaum.ankara.edu.tr/?page_id=182
- Öztürk, S.R. (2010). Hard to Bear: Women’s Burdens in the Cinema of Yesim Ustaoğlu. F. Laviosa (Ed.), Visions of Struggle in Women’s Filmmaking in the Mediterranean (s. 149-164). New York: Palgrave MacMillan.
- Tasker, Y. (2010). Cinsiyet ve Irk Tahayyülü: Çağdaş Hollywood Aksiyon Sinemasında Kadınlar. G. Topçu (Der.&Çev.), Hollywood’a Yeniden Bakmak (s. 174-188). Ankara: Deki Yay.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında Türk ve Dünya sinemasında kadın temsilleri, farklı temalar (Kadın kimliğinin tanımlanışı, kadınlara verilen toplumsal roller, anne - kız ilişkileri, kadına yönelik şiddet vb.) bağlamında tartışılmaktadır.