Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Murat BURUCUOĞLU *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 1, Dönem: 2
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Prof.Dr. Ömer TORLAK, Prof.Dr. Remzi ALTUNIŞIK, Pazarlama Stratejileri -Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta

Dersin İçeriği

Birinci Kısım: Stratejik Düşünme, Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi ve Jenerik Pazarlama Stratejileri Birinci Bölüm: Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi, Pazar Odaklılık ve Stratejik Düşünme İkinci Bölüm: Jenerik Pazarlama Stratejileri ve Rekabet Avantajlarının Sürdürülebilirliği İkinci Kısım: Stratejik Pazarlama Planlaması, Stratejik Analizi ve Pazar Fırsatları Üçüncü Bölüm: Stratejik Pazarlama Planlaması Dördüncü Bölüm: İşletme Analizi Beşinci Bölüm: Sektör ve Rekabet Analizi Altıncı Bölüm: Müşteri Analizi Yedinci Bölüm: Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi Üçüncü Bölüm: Pazarlama Stratejileri Sekizinci Bölüm: Rekabet ve Konumlandırma Stratejileri Dokuzuncu Bölüm: Yeni Ürünler İçin Pazarlama Stratejileri Onuncu Bölüm: Büyüme Dönemi için Pazarlama Stratejileri Onbirinci: Olgunluk Dönemi için Pazarlama Stratejileri Onikinci Bölüm: Düşüş Dönemi İçin Stratejileri Onüçüncü Bölüm: Kriz Dönemlerinde Pzarlama Stratejileri Ondördüncü Bölüm: Pazarlama Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri Dördüncü Kısım: Stratejilerin Uygulanması ve Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi Onbeşinci Bölüm: Pazarlama Stratejilerin Uygulanması Onaltıncı Bölüm: Stratejik Kontrol ve Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi

Dersin Amacı

Küreselleşmeye paralel olarak ekonomik ve teknolojik alanlrda yaşanan değişiklikler işletmelerin pazarlama yönetim sürecini doğrudan etkilemiştir. Bu etkilerin yansımalarının işletme ve pazarlama fonksiyonu temelinde yönetilmesi bu konuda yetkin ve yeterli yöneticileri gerektirmektedir. Stratejik pazarlama dersinin amacı dersi alan kişilerin söz konusu yetkinliği ve yeterliliği kazanmasını sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 pazarlamanın tanımı, pazarlamanın anlayışı, yeni ekonomi sürecinde yaşanan değişimler ve pazarlama
2 pazarlama çevresi, pazarlama yönetimi, stratejik planlama ve pazarlama planlaması arasındaki ilişki
3 işletme stratejileri, pazarlama bilgi sistemi ve araştırması
4 pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi; ürün farklılaştırma, konumlandırma ve yeniden konumlandırma
5 tüketici davranışı, örgütsel pazarlar ve örgütsel kullanıcıların satın alma davranışları
6 müşteri değeri, müşteri sadakati ve müşteri ilişkileri yönetimi
7 ürün, inovasyon ve yeni ürün geliştirme
8 fiyat
9 dağıtım
10 ara sınav
11 tutundurma
12 hizmet pazarlaması
13 uluslararası pazarlama
14 pazarlama etiği

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 2 2
18 Örnek Vaka İncelemesi 14 3 42
19 Beyin Fırtınası 1 7 7
28 Makale Kritik Etme 3 10 30
29 Bireysel Çalışma 15 7 105

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
75091 1327206 pazarlama kavramını bilir
75092 1327207 pazarlama tüketici davranışları hakkında bilgi sahibi olur
75093 1327208 pazar araştırmasının nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olur
75095 1327209 uluslararsı pazarlar giriş yöntemlerini bilir
75096 1327205 pazarlama karmasının unusrlarını bilir ve kavrar

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 67780 Alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir.
2 67781 Alanı ile ilgili olarak mesleki yayın ve dergileri takip edebilecek teknik lisan ve jargona sahiptir.
3 67782 Alanı ile ilgili kuramsal uygulamalı bilgiye sahiptir, ulusal ve uluslar arası kariyer/rekabet ortamında ihtiyaç duyulan yetkinlik ve özelliklere sahiptir.
4 67783 İşletme Yönetimi ile ilgili kuramsal bilgileri öğrenme ve mesleği ile ilgili modern teknolojiyi kullanma, takım çalışması yapabilme, yaşam boyu öğrenme güdüsüne ve mesleki etik ve sorumluluk anlayışına sahip olup ulusal ve uluslararası sorunlar hakkında bilgi sahibidir.
5 67784 Alanında elde ettiği teorik ve kuramsal bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir.
6 67785 İlgi ve yeteneği ile uyumlu bir alanda uzmanlaşma becerisine sahiptir.
7 67786 Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir.
8 67787 Alanında elde ettiği kavramsal ve bilişsel bilgi ve uzmanlığı tecrübeye (uygulamaya) dönüştürebilme ve işyeri ortamına aktarabilme becerisine sahiptir.
9 67788 Alanı ile ilgili olarak elde ettiği bilişsel bulguları iş ve sosyal çevresi ile paylaşır.
10 67789 Alanı ile ilgili olarak elde ettiği teorik bilgi ve bulguları staj, part-time çalışma ve kariyer seminerleri ve çalıştayları gibi kariyer geliştirme olanakları ile geliştirir.
11 67790 Alanı ile ilgili proje ve çalışmalarda söz sahibi olabilme, liderlik davranışı gösterebilmekte ve bağımsız davranabilmektedir.
12 67806 Girişimcilik hakkında bilgi sahibidir.
13 67791 Alanı ile ilgili ortaya çıkan sorunlarda sorumluluk alabilmekte, pragmatik düşünebilme ve çözüm önerisi getirebilmektedir.
14 67807 Yenilik ve innovasyonun önemi hakkında bilgi sahibi olur.
15 67792 Alanı ile ilgili konularda öngörü yapabilmekte ve yenilikçi olabilmektedir.
16 67808 Girişimcilik desteklerine ulaşma konusunda bilgi sahibidir.
17 67793 Alanı ile ilgili olarak edindiği teorik, kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgi ve beceriyi kariyeri süresince verileri analiz etmede ve sorunlara bulgulara ve neden-sonuç ilişkisine dayalı çözüm önerileri geliştirmede kullanabilmektedir.
18 67794 Alanında edindiği bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme felsefesi ile bütünleştirebilmektedir.
19 67795 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriyi kariyer yaşamında kullanabilme ve işyeri ortamına aktarabilmektedir.
20 67796 İşyerinde karşılaştığı işletme olayları ile ilgili sorunlar karşısında ve proje faaliyetlerinde bilimsel veri ve bulguları kullanabilmektedir.
21 67797 Alanı ile ilgili olarak kazandığı bilgi, deneyim ve tecrübeyi işyerinde ve sosyal çevresinde öğrenme yetkinliğini artırmada kullanabilmektedir.
22 67798 İşletmenin sosyal çevresi ile ilişki kurmasına yardımcı olan sosyal sermaye yeteneğine sahip olabilmektedir.
23 67799 Sosyal sermaye ve iletişim yetkinliği ile işletmeyi sosyal çevrede temsil edebilmektedir.
24 67800 Alanı ile ilgili bir yabancı dili mesleki bilgileri takip etme, meslektaşları ile iletişim kurma ve uluslararası işletmelerle iletişimde kullanabilmektedir.
25 67801 Alanı ile ilgili yazılım programlarını kullanabilmekte ve yönetebilmekte, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmektedir.
26 67802 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir.
27 67803 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
28 67804 İşletme Yönetimi’nin yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrar.
29 67805 İşletme Yönetimi’nin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrar.

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr