Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Yrd. Doç. Dr. Emine Şendurur *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 1, Dönem: 1
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Reigeluth, C.M. Instructional-Design Theories and Models Vol I-II-III

Dersin İçeriği

Öğretim, öğretim kuramı, öğretim tasarımı, öğretim tasarımı kuramı ve öğretim sistemleri tasarımı

Dersin Amacı

Bu derste öğrenciler öğretim, öğretim kuramı, öğretim tasarımı, öğretim tasarımı kuramı ve öğretim sistemleri tasarımını inceleyerek öğretim tasarıının temelleri ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma, Ders izlencesini inceleme.
2 Tanımlar (Vol I:Chapter 1; Vol II: Chapter 1,2)
3 Tanımlar (III: Chapter 1,2)
4 Tanımlayıcı ve kurallı öğrenme ve öğretim teorileri (Vol I: Chapter 3, 4, 5)
5 Tanımlayıcı ve kurallı öğrenme ve öğretim teorileri (Vol I: Chapter 6, 7, 8,9)
6 Tanımlayıcı ve kurallı öğrenme ve öğretim teorileri (Vol I: Chapter 10, 11; Vol II: Chapter 18)
7 Bilişsel gelişim (Vol II: Chapter 3, 4, 5, 8)
8 Öğretimsel İşlem Teorisi (Vol II: Chapter 17)
9 Yapılandırmacı öğrenme ortamları (Vol II: Chapter 6, 7, 9, 10, 11)
10 Ara sınav
11 Öğrenme toplulukları (Vol II: Chapter 12, 13)
12 Psikomotor gelişim (Vol II: Chapter 19); Duyuşsal gelişim (Vol II: Chapter 20, 21)
13 Duyuşsal gelişim (Vol II: Chapter 22, 23, 24, 25)
14 Öğretim teorilerinin geleceği (Vol II: Chapter 27)
15
16

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 50
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 50
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 90 90
2 Final Sınavı 1 100 100

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1662290 Öğretim teorileri ve öğretim tasarımı teorilerini karşılaştırıp kıyaslayabilme.
2 1662291 Bilişsel, duyuşsal ve devinişsel gelişimleri karşılaştırabilme.
3 1662292 Çeşitli öğretim tasarımı teorilerini tanımlayabilme.
4 1662293 Öğretim tasarımı çalışmalarını gözden geçirip üzerinde yorum yapabilme.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 78972 Temel araştırma yöntemlerini bilir.
2 78973 Eğitim teknolojileri alanyazınını bilir.
3 78974 Eğitsel yazılım geliştirir.
4 78977 Eğitim teknolojileriyle ilgili bilimsel yayın yapabilir.
5 78975 Proje tasarımı, yönetimi ve değerlendirmesini yapabilir.
6 78976 Alanyazındaki Türkçe ve İngilizce kaynakları tarayabilme.
7 78978 Ekip çalışması yapabilir.
8 78979 Kavram yanılgılarının farkına varır.
9 78980 Eğitim teknolojileriyle ilgili trendleri takip eder.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 2 2
2 2 3
3 5
4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr