Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Emine Şendurur *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 1, Dönem: 1
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Clark, C., Nguyen, F., & Sweller, J. (2006). Efficiency in Learning: Evidence-based guidelines to manage cognitive load. San Francisco, CA: Pfeiffer. Mayer, R.E. (Ed), the Cambridge Handvook of Multimedia Learning, Cambridge, UK: New York: Cambridge University Press, (2005). Flemming, M. & Levie, W.H. (Eds.), Instructional message design: Principles from the behavioral and cognitive sciences, (2nd ed.). NJ: Educational Technology Publications, (1993).

Dersin İçeriği

Öğrenme ilke ve yaklaşımları, motivasyon teorileri, bilişsel yük teorisi,çoklu ortam prensipleri, görsel okur-yazarlık.

Dersin Amacı

Öğretim iletilerinin etkili tasarımı için gerekli teori ve prensipleri gösterip uygulatma.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma. Öğrenme prensipleri ve yaklaşımlar
2 Motivasyon teorileri
3 Bilişsel yük ve etkili öğrenme
4 Çoklu ortam prensipleri
5 Bölünmüş dikkat, yöntem (modality) ve fazlalık prensipleri
6 Çoklu ortam öğrenmesindeki temel süreçlerin yönetimi, bölünmesi, ön eğitimi ve yöntemi prensipleri
7 Bölme, sıralama ve öğrenme basamaklandırma 4 öğreli öğretim tasarımı modeli
8 Sınav
9 İkincil yükü azaltmak için prensipler Sosyal ipuçları
10 Çalışan örnek prensipleri İlgili yük (Germane load)
11 Kılavuzlandırılmış keşfetme prensipleri ve işbirliği
12 Öz açıklama prensibi ve animasyon ve etkileşim prensipleri
13 Navisayon prensipleri ve site haritası prensibi Metin tasarımı
14 Önceki bilgi prensibi ve bilişsel yaşlanma prensibi Öğrenme deneyimlerindeki farklılıklar Görsel okur-yazarlık
15
16

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
18 Örnek Vaka İncelemesi 10 80 1
25 Proje Tasarımı /Yönetimi 1 20 1
40 Proje Hazırlama 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
6 Uygulama/Pratik 13 2 26
10 Tartışma 14 2 28
18 Örnek Vaka İncelemesi 13 2 26
20 Rapor Hazırlama 13 2 26
21 Rapor Sunma 13 1 13
27 Makale Yazma 1 41 41
28 Makale Kritik Etme 3 5 15
34 Okuma 13 1 13

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1559911 Bilişsel yük teorisinin ilkelerini kullanarak öğretimsel medya değerlendirmeleri yapabilme.
2 1559912 Motivasyon prensiplerini öğretim materyal ve medyasına uygulayabilme.
3 1559913 Bilişsel yükün yanlış kullanım durumlarını tespit edebilme.
4 1559914 Öğrenmeyi nasıl etkili hale getirebileceğini bilme.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 78972 Temel araştırma yöntemlerini bilir.
2 78973 Eğitim teknolojileri alanyazınını bilir.
3 78974 Eğitsel yazılım geliştirir.
4 78977 Eğitim teknolojileriyle ilgili bilimsel yayın yapabilir.
5 78975 Proje tasarımı, yönetimi ve değerlendirmesini yapabilir.
6 78976 Alanyazındaki Türkçe ve İngilizce kaynakları tarayabilme.
7 78978 Ekip çalışması yapabilir.
8 78979 Kavram yanılgılarının farkına varır.
9 78980 Eğitim teknolojileriyle ilgili trendleri takip eder.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 5 5 2 2
2 5 5
3 5 5 5 4 3
4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr