Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Yrd. Doç. Dr. Polat ŞENDURUR *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 1, Dönem: 2
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Reiser, R.A. & Dempsey, J.V. (2007). Trends and Issues in Instructional Design and Technology.

Dersin İçeriği

Bu ders, alanın tanımı, öğrenme ve öğretme model ve kuramları, öğretim programları değerlendirmesi, insan-performans teknolojisi, farklı ortamlardaki trendler, sorunlar, öğretim tasarım ve teknolojisindeki yeni yönelimler ile ilgili konuları içermektedir.

Dersin Amacı

Dersin amacı, öğretim teknolojilerindeki son gelişmelerin takip edilmesini sağlamak. Ayrıca bu teknolojilerle birlikte gelen sorunların derinlemesine incelenmesini sağlayarak olası çözüm yolları üzerine tartışmak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma. Öğretim tasarımı ve teknolojileri tanımı. Makale Tartışması
2 Öğretim tasarımı ve teknolojilerinin tarihi. Makale Tartışması
3 Öğretim tasarımının psikolojik temelleri Makale Tartışması
4 Epistemoloji ve öğrenme ortamlarının tasarımı Makale Tartışması
5 Bütünsel (holistic) tasarım yaklaşımları Makale Tartışması
6 Kirkpatrick’in 4-seviyeli modeli Makale Tartışması
7 İnsan-performans teknolojisinin doğuşu ve gelişimi Makale Tartışması
8 Ara Sınav
9 Elektronik performans destek sistemleri (EPSS) Makale Tartışması
10 Gayriresmi öğrenme nedir? İnsan-performans teknolojisiyle ilgisi nedir? Makale Tartışması
11 Çeşitli sektörlerde öğretim tasarımı uygulamaları Makale Tartışması
12 Yeniden kullanılabilirlik ve yeniden kullanılabilir tasarımlar Makale Tartışması
13 Zengin medya kullanımındaki hatalar ve olası çözümler Makale Tartışması
14 Yakın zamanda gelişen teknolojilerin öğretim tasarım ve teknolojilerinin kullanımına katkısı Makale Tartışması
15 Final Sınavı

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
20 Rapor Hazırlama 3 100 1
36 Rapor 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 4 20 80
2 Final Sınavı 5 20 100
5 Derse Katılım 1 5 5

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1666248 Alandaki kuram ve modelleri bilme.
2 1666249 Var olan öğretim programlarını değerlendirme, uygulama ve yönetme.
3 1666250 İnsan-performans teknolojileri ile ilgili problem tespiti yapma
4 1666251 Öğretim tasarımının farklı ortamlardaki trendlerini takip etme.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 78972 Temel araştırma yöntemlerini bilir.
2 78973 Eğitim teknolojileri alanyazınını bilir.
3 78974 Eğitsel yazılım geliştirir.
4 78977 Eğitim teknolojileriyle ilgili bilimsel yayın yapabilir.
5 78975 Proje tasarımı, yönetimi ve değerlendirmesini yapabilir.
6 78976 Alanyazındaki Türkçe ve İngilizce kaynakları tarayabilme.
7 78978 Ekip çalışması yapabilir.
8 78979 Kavram yanılgılarının farkına varır.
9 78980 Eğitim teknolojileriyle ilgili trendleri takip eder.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 5 5 5
2 5 4 5
3 5 5 5
4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr