Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): DR. ÖĞR. ÜYESİ SELMA KARAAHMET BALCI *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 1, Dönem: 1
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dave Saunders, 20th Century Advertising, Cartlton Books London, 1999 Jeremy Aynsly,A Century of Graphic Design, Mitchel Beazly, London 2002. Yuji Tokuda, Advertising Graphics with Impact Adrian Mackay, Tha practice advertising, Elsevier Butterworth-Heinemann England 2005. Charlotte-Peter Fiell, Graphic Design for the 21st Century, Taschen, Italy 2003 Joan Gibbons, Art and Advertising, I.B.Tauris, London 200 Lazar Dizamic, No Copy Advertising, Rotovision , Switzerland 200 A Matter Of Design It is a matter of Identity, Index Book, Barcelona 2004. Chris Hackley, Advertising and Promotion, Sage Publications, London 2005. Clean New World-Culture Politics and Graphic Design, Massachussets Institue of Technology, 2001 USA. Lisa Buchanan, Graphically Speaking, David and Charles Books, 2002 USA.

Dersin İçeriği

Reklam, günümüzde en önemli medya araçlarından biridir. Görsel iletişimi etkili kılacak, okunmayı kolaylaştıracak kodların çözümlenmesi ve yeniden örgütlenmesi noktasında hedef kitle özellikleri belirleyici olmaktadır. Bir düşünceyi, ürünü, hizmeti hedef kitleye ulaştırmada en etkili yolları bulmada önemli görev ise grafik tasarımcıya düşmektedir. Bu derste , görsel iletişim medyaları tanıtılır; ulaşılması hedelenen kitlenin sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik özellikleri veya kitleyi oluşturan bireylerin özellikleri gibi belirleyenlerin çözümlemeleri ışığında, tasarımlar üretilir. Günümüz grafik tasarım yaklaşımları ve reklam anlayışları hakkında bilgilendirmeler yapılır.

Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrenciye reklam amaçlı grafik tasarım uygulamalarının üzerine yapılandırılacağı temelleri göstermek, yaratıcı reklam uygulamalarına zemin hazırlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Bileşeni olduğu pazarlama olgusuyla ilişkisinde reklam
2 Pazar ve Rekabet olgusu çerçevesinde tarihsel süreç
3 Ürün-Pazar ilişkisi ve araştırma
4 Reklamcılıkta geçerli modeller I
5 Reklamcılıkta geçerli modeller II
6 Reklam ve medya ilişkisi
7 Bir reklam projesi geliştirilmesi
8 Reklam projesi uygulama çalışmaları
9 ara sınav
10 Proje değerlendirmeleri
11 Proje revizyonu
12 Projenin sonuçlandırılması
13 Genel Değerlendirme

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 2 1 2
2 Final Sınavı 2 1 2
3 Bütünleme Sınavı 1 1 1
6 Uygulama/Pratik 14 2 28
10 Tartışma 10 1 10
11 Soru-Yanıt 10 1 10
14 Gözlem 14 3 42
18 Örnek Vaka İncelemesi 10 1 10
19 Beyin Fırtınası 14 1 14
20 Rapor Hazırlama 2 2 4
21 Rapor Sunma 2 2 4
29 Bireysel Çalışma 14 2 28
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 9 2 18
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 2 10

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1568595 Reklam ve reklamcılığa ilişkin kavramları ve gelişimini bilir
2 1568596 Bir reklam kampanyasının evrelerini bilir
3 1568597 Bir proje çerçevesinde tanıtımı yapılacak ürün, hizmet ya da düşüncenin etkili şekilde tanıtımını yapılabilir
4 1568598 Doğru reklam araç ve medyalarını seçebilir, seçtiği mecranın niteliklerine uygun reklam içerikleri hazırlayabilir

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr