Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof.Dr. Elif DİKMETAŞ YARDAN *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Farklı bir isim yazıyor veya boş geliyor ise; ubs.omu.edu.tr adresinden, Öğrenci Web (Öğretim Üyesi) modülü seçilmeli,
  • Bologna Süreci -> Ders Öğretim Planları seçilmeli,
  • Açılan pencerede, ders verdiğiniz Fakülte, Bölüm, Ders seçilerek, Öğretim Üyesi (Üyeleri) alanına isminizi yazmalısınız...
Yıl: 1, Dönem: 1
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kaya,S., 2005, “Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kaliteyi İyileştirme”, Pelikan Yayınları Kaya, S.,Tengilimoğlu, D., Işık, O., Akbolat, M., Yılmaz, A., 2013, “Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi”, Anadolu Üniversitesi Yayınları

Dersin İçeriği

Sağlık hizmetlerinde kalite kavramı, kalitenin iyileştirilmesi, hizmetin iyileştirilmesi, kalitede ekip çalışması, sağlık hizmetlerinde kalite belgelendirme- akreditasyon ve hasta güvenliği konuları yer alır.

Dersin Amacı

Öğrencilere;sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi ile ilgili kavramların tanımlanması, uluslararası kalite ve akreditasyon standartları ile ilgili temel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sağlık Hizmetlerinde Kalite
2 Sağlıkta Kalitenin İyileştirilmesi
3 Toplam Kalite Yönetimi: Yönetimin Sorumlulukları
4 Toplam Kalite Yönetimi: Hasta Odaklılık
5 Toplam Kalite Yönetimi: Çalışanların Katılımı
6 Toplam Kalite Yönetimi: Sürekli İyileştirme
7 Toplam Kalite Yönetimi: Tedarikçi Desteği
8 VIZE SINAVI
9 Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması
10 Hasta Ve Çalışan Güvenliği
11 Hasta Hakları
12 Hasta Memnuniyeti
13 Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon, Belgelendirme ve Kalite Özellikleri
14 Sağlık Hizmet Kalitesi Akreditasyon Standartları
15 Ortak Komisyon Uluslararası Akreditasyon Standartları
16 FINAL SINAVI

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 60 1
5 Derse Katılım 1 40 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 3 42
29 Bireysel Çalışma 14 3 42
34 Okuma 14 4 56
49 Performans 14 3 42

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1563394 Kalite ve hizmet kalitesi kavramlarını tanımlamak,Sağlık hizmetlerinin sunumundaki problemleri belirlemek
2 1563395 Kalite geliştirmede hasta memnuniyeti değerlendirmek, Sağlık hizmetlerinde hasta odaklı kalite geliştirebilme konusunda fikir üretmek
3 1563396 Uluslararası kalite ve akreditasyon standartlarını tanımlamak, Sağlık hizmetlerinde kalite geliştirmede ekip çalışmasının önemini kavramak.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 79104 Sağlık kurumları ve icerisinde yer aldıkları sağlık sistemlerinin yonetimi hakkında guncel ve ileri duzeyde bilgi sahibidir.
2 79105 Sağlık Yonetimi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası duzeyde literaturu inceleyerek değerlendirir.
3 79106 Sağlık Yonetimi alanında veri analiz yontemleri ve metodoloji konusunda bilgi sahibidir. Edinilen bilgileri ozgun duşunce ve/veya arastırmalar ile uzmanlık duzeyinde gelistirir, derinlestirir, alana katkıda bulunacak sonuclara ulasır ve cıkarımlarda bulunur.
4 79107 Ulusal ve uluslararası duzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektorunu ekonomik ve mali boyutlarıyla ileri duzeyde analiz edebilir.
5 79108 Yaratıcı ve eleştirel duşunme, sorun cozme ve karar verme gibi ust duzey zihinsel surecleri kullanarak alanı ile ilgili yeni duşunce ve yontemler geliştirebilir.
6 79109 Sağlık Yonetimi alanında guncel teknik ve mesleki bilgileri, yontem, uygulama ve teknolojileri yakından takip eder, bilimsel, sistematik ve eleştirel bakış acısıyla değerlendirerek kullanabilir.
7 79110 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların cozumunde stratejik karar verme sureclerini kullanarak bağlantılı kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir.
8 79111 Alanı veya farklı disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, calıştay, seminer, makale tartışma saati, problem cozme oturumları gibi organizasyonlara katılarak, kendi eğitim alanıyla ilgili bilgilerini paylaşır ve diğer disiplinlerdeki uzmanlar ile ilişki kurarak ekip uyesi olarak cozume katkıda bulunur.
9 79112 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, sektorel ve bilimsel konulardaki sorunlara cozumler uretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek

İletişim Bilgileri

Adres:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlük Binası Kurupelit Kampüsü, 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:
(362) 312 19 19
Eposta:
iletisim@omu.edu.tr